Να γιατί πρέπει να τρέχουμε πειράματα!

Πρόσφατα ξεκινήσαμε ένα πείραμα πολλαπλών μεταβλητών (multivariate experiment). MVT είναι το πείραμα στο οποίο τεστάρουμε συγχρόνως παραλλαγές σε διαφορετικά σημεία της σελίδας. Π.χ. Στο συγκεκριμένο δοκιμάζουμε 4 διαφορετικούς τίτλους, με 2 διαφορετικά κείμενα, 3 διαφορετικά call to action και 2 διαφορετικά στυλ εμφάνισης. Οπότε δημιουργούνται 4*2*3*2 = 48 συνδυασμοί. Και ενώ θα χρειαζόταν πολύς καιρός ή υψηλή επισκεψιμότητα για να βγάλουμε ασφαλές συμπέρασμα για το ποια συγκεκριμένη παραλλαγή από τις 48 φέρνει το καλύτερο αποτέλεσμα, μπορούμε να δούμε πολύ πιο γρήγορα ποια μεταβλητή επηρεάζει το αποτέλεσμα και κατά ποιον τρόπο. Παρακάτω λοιπόν βλέπετε τα πραγματικά στατιστικά από το συγκεκριμένο πείραμα μερικές μόνο μέρες από την έναρξή του. Καθώς το στήναμε, έκανα μια πρόβλεψη, ότι η μεταβλητή που θα φέρει τη μεγαλύτερη βελτίωση είναι αυτή του κειμένου και συγκεκριμένα η παραλλαγή με το μικρότερο κείμενο (small text). Ο προγραμματιστής μου με τον οποίο στήναμε το πείραμα συμφώνησε και μου απάντησε σχεδόν ειρωνικά ότι αυτή είναι μια εύκολη και σίγουρη πρόβλεψη. Τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής είναι εντυπωσιακά. Με βεβαιότητα πάνω από 99%, αποδεικνύεται ότι αυτό που για μας θα ήταν μια εύκολη νίκη, είναι τελικά καταστροφή (πτώση 41,8% στο conversion rate)! Ευτυχώς τρέξαμε πείραμα στη συγκεκριμένη μεταβλητή και δεν εμπιστευτήκαμε το ένστικτό μας. Απενεργοποιώντας λοιπόν τις 24 παραλλαγές που εμφανίζονται με το μικρό κείμενο, επιταχύνουμε τη διαδικασία του πειράματος και αφήνουμε τις υπόλοιπες μεταβλητές (στις οποίες μέχρι στιγμής φαίνεται να έχουμε θετικό αποτέλεσμα) να μας δείξουν την παραλλαγή που φέρνει το μέγιστο αποτέλεσμα. Το παραπάνω μας υπενθυμίζει αυτό που συμβουλεύουν παγκοσμίως οι guru του conversion rate optimization, ότι όσο έμπειρος και "ειδικός" και αν είσαι, πρέπει να τρέχεις πειράματα. Τα "best practices", οι βασικές αρχές δηλαδή που γνωρίζουμε ότι δουλεύουν, δε σημαίνει ότι θα δουλέψουν για το δικό μας site και για το συγκεκριμένο σημείο.
Γιάννης

Γράφει ο Γιάννης

Founder & CEO

Σχολιάστε το άρθρο

Συμβουλές internet marketing από το blog μας

preview του βίντεο Unboxing Regalinas

Website Unboxing Regalinas

Δείτε πώς ανακατασκευάσαμε το ηλεκτρονικό κατάστημα μόδας Regalinas.gr και τι αποτέλεσμα έφερε αυτή η ανακατασκευή.

Δείτε το video
preview του βίντεο του βίντεο με την Εύη Λούλη

Η Εύη Λούλη μιλάει για τη Netstudio

Η Εύη Λούλη, υπεύθυνη Marketing του Ομίλου Λούλη, μιλάει για τη συνεργασία του Ομίλου Λούλη με τη Netstudio.

Δείτε το video
preview του βίντεο με τα 4 πιο σημαντικά σημεία σε κάθε site ή e-shop

Τα 4 πιο σημαντικά σημεία σε κάθε site ή e-shop

Δείτε ποια είναι τα πρώτα σημεία που κοιτάω ΚΑΘΩΣ μιλάω στο τηλέφωνο με υποψήφιους πελάτες που μου ζητούν να προτείνω βελτιώσεις στο site τους.

Δείτε το video
preview του video του GS Diamonds

GS Diamonds Website Unboxing (με υπότιτλους)

Δείτε στο video πώς φτιάξαμε ένα από τα πιο πολύπλοκα και εντυπωσιακά μας project. Το GS Diamonds, το eshop του μεγαλύτερου εμπόρου διαμαντιών στην Αυστραλία.

Δείτε το video
preview του video με τον Αποστόλη του White Goods

Σκέψεις & ανησυχίες ενός νέου για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Δείτε στο video απόσπασμα από εσωτερική συζήτηση προόδου, 7 μήνες μετά τη δημοσίευση του καινούριου site του White Goods.

Δείτε το video
preview του βιντεο πως να μετρήσετε την ταχύτητα του site σας

Πώς να μετρήσετε την ταχύτητα του site σας

Μετρήστε και βελτιστοποιήσετε την ταχύτητα φορτώματος του site σας ή του e-shop σας.

Δείτε το video
preview του βιντεο τι είναι το usability testing

Εισαγωγή στο Usability Testing και στο Userfeel με τη Netstudio

Τι είναι το usability testing και πώς μπορεί η Netstudio να σας βοηθήσει να βελτιστοποιήσετε το site σας, το eshop σας ή την εφαρμογή σας.

Δείτε το video
preview του βιντεο Website Unboxing Forel.gr

"Από την πρώτη στιγμή καταλάβαμε ότι θα τα πάμε καλά. Και τελικά είχαμε δίκιο. Τα πήγαμε πολύ καλά."

Δείτε πώς φτιάξαμε το e-shop μόδας Forel.gr και πώς σχολιάζει τη συνεργασία ο Μάκης Χατζούλας.

Δείτε το video