Top 6 λάθη νέων Online Eπιχειρήσεων

Top 6 λάθη

Παρατηρώντας τις διεθνείς online επιχειρήσεις τα τελευταία δέκα χρόνια

με πολλούς freelancer, blogger και πολλούς νέους επιχειρηματίες, αποφάσισα να καταγράψω τα συνηθέστερα λάθη που εντοπίζω στους περισσότερους που αποφασίζουν να ξεκινήσουν το δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα.

Δεν έχει σημασία το είδος της επιχείρησης ή η κατηγορία που ανήκει, ούτε το budget με το οποίο ξεκινάει, αλλά οι αποφάσεις που λαμβάνονται, τις περισσότερες φορές υπό πίεση χρόνου.

1. Ο χρόνος είναι χρήμα, αλλά όχι με τον τρόπο που το σκέφτεστε!

Από το 2008 είχα την τύχη να γνωρίσω και να συζητήσω με πολλούς νέους και παλιούς επιχειρηματίες, κάποιους τους έχω συμβουλεύσει ή έχω διαχειριστεί το project τους σαν να ήταν δικό μου, οργανώνοντας ολοκληρωτικά όλες τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι.

Το πιο συνηθισμένο λάθος που εντοπίζεται σχεδόν πάντα είναι η έλλειψη χρόνου! Για να οργανωθεί σωστά το project σας χρειάζεται χρόνος. Για να δημιουργηθεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που θα σας αποφέρει κέρδη πρέπει να είναι καλά οργανωμένο, προσεγμένο, με ποιοτικό περιεχόμενο. Για να γίνουν όλα αυτά, απαιτείται χρόνος και από εσάς, αλλά και από την εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων που θα αναλάβει την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

Δεν ήταν λίγες οι φορές που οι νέοι επιχειρηματίες, με σκοπό να γλιτώσουν χρόνο, ζητούσαν είτε τηλεφωνικά, είτε στα πρώτα λεπτά της συνάντησής μας το τελικό κόστος. Είναι καλό να γνωρίζετε από πριν το εύρος τιμής. Εμείς δημοσιεύουμε έναν βασικό τιμοκατάλογο στην ιστοσελίδα μας, στην ενότητα "Ποιοι είμαστε" (https://www.netstudio.gr/aboutus) [δεξιά στο πλαϊνό menu], για να βοηθήσουμε τους ενδιαφερόμενους πελάτες. Αλλά ας μην έχετε στο μυαλό σας ως μοναδικό κριτήριο το κόστος. Αφιερώστε λίγο χρόνο να μάθετε την επιπρόσθετη αξία που μπορεί να κερδίσετε από την κάθε συνεργασία.

Μελετήστε το project σας, οργανώστε το σωστά ώστε να δημιουργήσετε γερά θεμέλια. Η ιστοσελίδα σας είναι η βιτρίνα της επιχείρησής σας στο Internet. Θα την επισκεφθούν χιλιάδες περισσότεροι άνθρωποι σε σύγκριση με τα γραφεία της εταιρείας σας ή τα καταστήματά σας.

Αν δεν αφιερώσετε χρόνο στο πρώτο στάδιο, θα χρειαστεί να δαπανήσετε πολλαπλάσιο χρόνο και επιπλέον χρήματα για την αλλαγή στρατηγικής, την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, των καμπανιών σας στις μηχανές αναζήτησης και στα social media.

2. Επιλογή μόνο βάσει κόστους

Δυσάρεστα νέα για εσάς... αλλά όλες οι ιστοσελίδες δεν είναι ίδιες. Τις περισσότερες φορές οι διαφορές είναι τεράστιες και χρειάζεται να αφιερώσετε χρόνο στο να μελετήσετε τις εταιρείες που θέλετε να επισκεφθείτε για να σας δώσουν προσφορά. Αν ψάχνετε κάποιον να σας φτιάξει μία φθηνή ιστοσελίδα θα βρείτε άπειρες επιλογές, αλλά το αποτέλεσμα ίσως να μην είναι αυτό που είχατε οραματιστεί.

Αν ψάχνετε μία εταιρεία να αναλάβει επαγγελματικά την κατασκευή της ιστοσελίδας σας, να αφιερώσει χρόνο στο να καταλάβει το project σας και τους στόχους σας, σίγουρα θα σας στοιχίσει περισσότερα χρήματα, αλλά θα νιώθετε μεγαλύτερη σιγουριά, καθώς θα έχετε τη δυνατότητα να καλέσετε τους πελάτες τους και να σας πουν αν είναι ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες που τους παρείχαν.

Μην επιλέγετε μόνο βάσει κόστους, ακόμα και οι "καλύτερες" εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων έχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ τους ως προς την ποιότητα των παραδοτέων και του τρόπου που αντιμετωπίζουν τα project.

3. Επικοινωνία στα λάθος κανάλια

Υπάρχουν τόσα πολλά social media και τρόποι να επικοινωνήσετε με το target group σας, ώστε να δημιουργήσετε επιπλέον πωλήσεις. Εάν έχετε αποφασίσει να το χειριστείτε μόνοι σας, μελετήστε το κοινό σας, τον τρόπο που συμπεριφέρεται και τα κανάλια που χρησιμοποιεί, γιατί όπως είπαμε και παραπάνω, ο χρόνος είναι χρήμα και δεν θέλετε να τον αφιερώσετε στο λάθος σημείο, γιατί το αποτέλεσμα που θα λάβετε θα είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό που είχατε φανταστεί.

Την αρχική συμβούλευση και τη δημιουργία των βάσεων επικοινωνίας προτείνω πάντα να την κάνει κάποιο agency με εξειδικευμένους επαγγελματίες και στην πορεία, αν έχετε χρόνο και είστε εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες, μπορείτε να αναλάβετε εσείς να τροφοδοτείτε με νέες πληροφορίες.

4. Η λανθασμένη επιρροή είναι καταστροφή...

Στο ξεκίνημα των δραστηριοτήτων σας φαίνεται ότι όλοι έχουν άποψη! Ο κάθε υπάλληλος, οι συγγενείς και οι φίλοι σας επικοινωνούν την άποψή τους. Γνωρίζω ότι είναι άνθρωποι που θέλουν το καλό σας, αλλά δεν χρειάζεται να επηρεάζεστε από όλους αυτούς. Δεν χρειάζεται να αλλάζετε το marketing plan διαρκώς για να το εμπλουτίσετε με τις ιδέες των κοντινών σας ανθρώπων.

Εμπιστευτείτε την εταιρεία που πληρώνετε για να σας δημιουργεί τα πλάνα marketing. Αν στην πορεία οι στόχοι που έχουν τεθεί από την ομάδα και εσάς δεν έχουν επιτευχθεί, συζητήστε και αναλύστε τους λόγους. Συζητήστε με επαγγελματίες που έμπρακτα μπορούν να σας αποδείξουν την εμπειρία τους στο web για να σας διαφωτίσουν.

5. Εμπνευστείτε από τον ανταγωνισμό, μην τον αντιγράφετε!

Κάθε εταιρεία έχει διαφορετικό know-how και χειρίζεται διαφορετικά τις ευκαιρίες που της δίνονται. Αντιγράφοντας τον πρώτο θα είστε πάντα δεύτερος. Αντιγράφοντας τον πρώτο κινδυνεύετε σε κάθε στρατηγική αλλαγή πλάνων που κάνει ο ανταγωνιστής, να βρεθείτε μετέωρος και να καταστραφεί το οικοδόμημα που δημιουργείτε.

Φτιάξτε τη δική σας στρατηγική, με τη δική σας κουλτούρα και το προσωπικό σας ύφος.

6. Μην ξεχνάτε να μετράτε το αποτέλεσμα!

Όταν επενδύετε χρήματα στο marketing και τη διαφήμιση πρέπει να γνωρίζετε και το αποτέλεσμα που σας επιστρέφεται. Εδώ στη Netstudio εκπαιδεύουμε τους πελάτες μας να μπορούν να αντλήσουν όλα τα στοιχεία που παρέχονται από το Google Analytics και τα Facebook Insights, ώστε να είναι σε θέση να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή ποιο κανάλι και ποιος τρόπος προώθησής τους είναι αποτελεσματικότερος. 

Να θυμάστε ότι η σωστή προετοιμασία, η καλή οργάνωση και η επιλογή των κατάλληλων ανθρώπων που θα απαρτίζουν την ομάδα σας, είναι χαρακτηριστικά του κάθε επιτυχημένου project!

Και για εσάς τους συναδέλφους από άλλες εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων που διαβάζετε αυτό το άρθρο, ας έχετε στο μυαλό σας ότι τα επιτυχημένα project θα σας κάνουν να ξεχωρίσετε. Μη φοβάστε να πείτε την άποψή σας, μη διστάζετε να αρνηθείτε ένα project αν πραγματικά πιστεύετε ότι οι πιθανότητες να πετύχει είναι ελάχιστες.

Απλά κάντε ο,τι καλύτερο περνάει από το χέρι σας για το άριστο αποτέλεσμα!

Δημήτρης

Γράφει ο Δημήτρης

Digital Strategist

Σχολιάστε το άρθρο