Τι όνομα να δώσω στο Online Φαρμακείο μου;

Φαρμακοποιός στο Φαρμακείο

Ένα ερώτημα που καλούμαστε συχνά να απαντήσουμε όταν ξεκινάμε τη δημιουργία ενός νέου online φαρμακείου, είναι το τι όνομα θα του δώσουμε.

Αυτό είναι πολύ σημαντικό, καθώς με βάση το όνομα θα σχεδιαστεί το λογότυπο, η εταιρική ταυτότητα και ό,τι άλλο θα συνοδεύει το site (υλικά συσκευασίας, παραστατικά, διαφημιστικά κτλ.).

Επιθυμητά χαρακτηριστικά

Τα βασικά χαρακτηριστικά που θα θέλαμε να έχει το ιδανικό όνομα, είναι:

  • Να είναι ευκολομνημόνευτο.
  • Να είναι όσο το δυνατόν πιο σύντομο.
  • Να μην χρειάζεται κάποιος να μας ρωτήσει πώς γράφεται, όταν το επικοινωνούμε προφορικά. Για παράδειγμα, ονόματα που περιέχουν το "φαρμακοποιός" δημιουργούν αβεβαιότητα για το πώς θα αποτυπωθεί με greeklish το "οι" αναγκάζοντάς μας κάθε φορά που το επικοινωνούμε να δίνουμε σχετική επεξήγηση.
  • Να είναι ελεύθερο τόσο το domain του σε .gr, όσο και το εμπορικό του σήμα (trademark). Αυτό το χαρακτηριστικό μας δυσκολεύει όλο και πιο πολύ καθώς περνούν τα χρόνια, καθώς τα "καλά" ονόματα δεσμεύονται.
  • Ίσως να επικοινωνεί το αντικείμενο και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης. "Ίσως" γιατί υπάρχουν ονόματα που δεν παραπέμπουν καθόλου στο αντικείμενο π.χ. buldoza.gr, amazon.com, αλλά και το να επικοινωνούμε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ενέχει το ρίσκο του ότι μπορεί στο μέλλον να θέλουμε να αλλάξουμε στόχευση. Για παράδειγμα, μπορεί κάποιος να σκέφτεται να μπει στην αγορά ως ειδικός στις βιταμίνες με το όνομα Vitamins Expert, αλλά να δει μετά από κάποιο χρονικό διάστημα ότι θέλει να στοχεύσει σε ευρύτερη αγορά.

Πιθανές κατευθύνσεις

Οι κατευθύνσεις που μπορούμε να πάρουμε, είναι:

  • Όνομα με συνθετικό τα pharmacy, pharma, "φαρμακείο" ή το "φαρμακοποιός", και κάποια άλλη λέξη. Παραδείγματα τέτοιων online φαρμακείων είναι τα Pharmacy4U, OFarmakopoiosMou, ToFarmakeioMou, Box Pharmacy, Pharmacy 295, Pharmacy Discount, Pharma Plus. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει η συντριπτική πλειοψηφία των online φαρμακείων στην Ελλάδα, κι αυτός είναι ο λόγος που ίσως ένα νέο φαρμακείο θα έπρεπε να κοιτάξει μια άλλη εναλλακτική, ώστε να μπορεί να ξεχωρίσει.
  • Όνομα που να βασίζεται σε κάποια λέξη άλλη από τα παραπάνω. Τέτοια είναι π.χ. τα We Care, Omorfia Mou, 2Happy. Ξεφεύγοντας από το συνθετικό της λέξης φαρμακείο ανοίγει ένας τεράστιος ορίζοντας διαφοροποίησης, χάνεται όμως το πλεονέκτημα που κατέχουν οι φαρμακοποιοί του να χρησιμοποιήσουν τα συνθετικά "φάρμα" και "φαρμακείο" που τους επιτρέπει κατ' αποκλειστικότητα ο νόμος.
  • Όνομα που να περιέχει γεωγραφικό προσδιορισμό όπως π.χ. τα Santorini Pharmacy, Acropolis Pharmacy, Aegean Pharmacy. Όσο η αυθημερόν παράδοση και η παραλαβή από το κατάστημα γίνονται απαιτούμενα, τόσο μεγαλύτερη αξία μπορεί να έχει μια τέτοια κατεύθυνση.
  • Όνομα που να περιέχει το όνομα ή το επώνυμο του ιδιοκτήτη όπως π.χ. τα Siapkaras Pharmacy, Martha's Pharmacy, Pharmacy Magou. Αυτή η επιλογή δεν χρησιμοποιείται πολύ από τα ελληνικά online φαρμακεία, προσδίδει όμως αξιοπιστία και πατάει πάνω στην προσωπική σχέση που χτίζουν πολλοί φαρμακοποιοί με το κοινό τους. Ανάλογα και με το όνομα, μπορεί να μένει και καλύτερα στη μνήμη του καταναλωτή.

Κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή και η κατεύθυνση που θα επιλέξει κάποιος εξαρτάται τόσο από τους στόχους και τη στρατηγική που θέλει να ακολουθήσει, όσο και από την επιχειρηματική του ιδιοσυγκρασία.

Με αφορμή την κατασκευή δεκάδων online φαρμακείων και e-shop, έχω... βαφτίσει πολλά από αυτά. Κάποιες φορές μπορεί να έρθει η επιφοίτηση σε δευτερόλεπτα, έχει χρειαστεί όμως για κάποια ονόματα και ενδελεχής έρευνα εβδομάδων. Οπότε, αν χρειάζεστε βοήθεια, θα χαρώ να συνεισφέρω. Καλέστε με στο 2108004447 ή συμπληρώστε τη φόρμα επικοινωνίας.

Γιάννης

Γράφει ο Γιάννης

CEO & Founder

Δημοσιεύθηκε την 05.05.2020

Σχόλια
avatar

06/05/2020 - 10:43

Ioannis Pasakos

Το Beauty Pharmacy πώς σας ακούγεται;

avatar

06/05/2020 - 10:48

Γιάννης Καράμπελας

Το beauty pharmacy δεν είναι άσχημο, νομίζω θα χάσει λίγο από τους μη γνώστες καλών αγγλικών, γιατί έχει λίγο δύσκολη γραφή, αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε πάντα όλα...

avatar

06/05/2020 - 11:52

Katerina Mathioudaki

Giatriko

avatar

07/05/2020 - 00:28

Vasilis

medipharma.gr είναι και ελεύθερο

avatar

07/05/2020 - 15:13

Επαμεινώνδας

Οι επιλογές που περιέχουν "ακουστική μεταφορά" μια λέξης σε αριθμό, όπως επίσης και αντίστοιχα σε γράμμα της αλφαβήτου, εμπεριέχουν τη δυσκολία να πρέπει να εξηγήσεις τη γραφή όταν λες σε κάποιον προφορικά το site. Για παράδειγμα, το "4U" που αναφέρεις, πρέπει να εξηγηθεί στον πελάτη η γραφή του διότι μπορεί να μπερδευτεί ή να αναρωτηθεί αν είναι "4U" ή "4you" ή "forU" ή "foryou". Γενικά, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα και ότι πρέπει να κάνουμε κάποιους συμβιβασμούς. Το καίριο είναι να βρούμε "πού θα συμβιβαστούμε και πού όχι". Αυτό το πρόβλημα το αντιμετωπίσαμε στο site μας , όπου δυσκολευτήκαμε να βρούμε domain καθώς ο ανταγωνισμός σε domains με κατάληξη .com είναι τεράστιος καθότι απευθύνεται στην παγκόσμια αγορά.

avatar

07/05/2020 - 20:17

Κυβέλη Παπαϊωάννου

Πάρα πολύ χρήσιμο και ολοκληρωμένο άρθρο! Με απλά λόγια εξηγεί θέματα που δεν είναι πάντα τόσο αυτονόητα για τον επιχειρηματία που δεν έχει ασχοληθεί με το διαδίκτυο.

avatar

08/05/2020 - 10:19

Δημήτρης Κονταράκης

Ωραίο και στοχευμένο άρθρο.

avatar

18/05/2020 - 12:57

Πάνος Καμένος

Όταν σου έρχεται mail και λες ...κι άλλο spam; Μετά διαπιστώνεις πως το άρθρο έιναι σωστό, αξιόλογο και μόνο με ζουμί (και σωστό ζουμί) κι όχι μπλα μπλα... Αυτό είναι το σωστό email marketing!! Συγχαρητήρια κύριε Γιάννη Καράμπελα!! Straight to the point!! Είμαι 15 χρόνια developer και ίσως έιναι το πιο καλογραμμένο άρθρο που έχω διαβάσει πάνω σ'αυτό το θέμα.

avatar

04/07/2020 - 10:45

panagiotis

Ένα πάρα πολύ ωραίο άρθρο και πολύ χρήσιμο για κάποιον που δεν έχει ασχοληθεί πολύ με το internet.

avatar

21/10/2020 - 20:40

DIMITRIS

Πολύ εύστοχο άρθρο. Ιδιαίτερα η χρήση πιο ευρύ συνθετικών μπορεί να είναι πολύ πιο χρήσιμο μέσο μακροπρόθεσμα αγκαλιάζοντας κι άλλες κατηγορίες. Π.χ. Kalogiamena, omorfizoi, valsamomou

Σχολιάστε το άρθρο