Μικρές αλλαγές φέρνουν πολύ διαφορετικά αποτελέσματα

Πρόσφατα εγκαταστήσαμε στο site ενός πελάτη μια εφαρμογή click-to-call. Οι εφαρμογές click-to-call επιτρέπουν στον επισκέπτη ενός site να εισάγει το τηλέφωνό του σε ένα αναδυόμενο παράθυρο. Αυτόματα ο server καλεί τον επισκέπτη στο τηλέφωνο που δήλωσε. Μόλις απαντήσει, καλεί τον ιδιοκτήτη του site και τους βάζει να μιλήσουν μαζί τηλεφωνικά. Είναι ένας έξυπνος τρόπος να ζωντανέψει ένα site και να αποκτήσει περισσότερες επικοινωνίες δίνοντας στον επισκέπτη τη δυνατότητα να μιλήσει δωρεάν.

Σχεδιάσαμε λοιπόν το παράθυρο που θα ανοίγει για την εισαγωγή του τηλεφώνου ώστε να ταιριάζει με το εικαστικό του υπόλοιπου site και την εταιρική ταυτότητα του πελάτη και φτιάξαμε και ένα ελκυστικό αλλά συγχρόνως προφανές κουμπί που έγραφε: "Έχετε ερωτήσεις; Πατήστε εδώ για να σας καλέσουμε άμεσα!". Το κουμπί μάλιστα το βάλαμε σε 2 σημεία στο site, και στο header και στο κάτω μέρος του κυρίως περιεχομένου όλων των σελίδων. Κάναμε τις δοκιμές που χρειαζόταν και μετά περιμέναμε να δούμε τα αποτελέσματα.

Από την επόμενη κιόλας μέρα ξέραμε ότι δεν είχαμε τα αποτελέσματα που θα μπορούσαμε να έχουμε οπότε αρχίσαμε να πειραματιζόμαστε με διαφορετικά λεκτικά πάνω στο κουμπί, μήπως γίνει κάτι καλύτερο. Τα αποτελέσματα όμως συνέχιζαν να είναι πολύ μικρά (2-3 τηλεφωνήματα την εβδομάδα).

clicktocallΤότε κάναμε ένα πείραμα, βάλαμε δίπλα ακριβώς στο κουμπί μια φωτογραφία μιας κοπέλας με ένα ακουστικό στο αυτί. Αμέσως είδαμε τεράστια διαφορά. Είχαμε αμέσως 2 τηλεφωνήματα ημερησίως δηλαδή εφταπλάσιο αποτέλεσμα χωρίς να αλλάξουμε οτιδήποτε άλλο ούτε στο λεκτικό, ούτε στα γραφικά, ούτε στην επισκεψιμότητα του site!

Μπορείτε να δείτε το κουμπί πριν και μετά στην εικόνα δεξιά.

Το παραπάνω παράδειγμα μας δείχνει 2 πράγματα:

1) Οι επισκέπτες στα site (όλοι μας δηλαδή) σπάνια διαβάζουμε τα κείμενα. Αυτό το κάνουμε μόνο όταν έχουμε βρει κάτι που πραγματικά μας ενδιαφέρει. Αυτό που κάνουμε όλοι είναι ότι "σκανάρουμε" τα site. Το μάτι μας κοιτάει το γενικό εικαστικό, το λογότυπο, το tagline, τους τίτλους, τις λίστες και τις φωτογραφίες. Μόνο αν κάτι από αυτά μας τραβήξει το ενδιαφέρον μπαίνουμε στη διαδικασία να διαβάσουμε, αλλιώς φεύγουμε για το επόμενο site. Εξού και το σερφάρω (πηδάω από site σε site όπως από κύμα σε κύμα).

2) Μικρές αλλαγές στο λεκτικό, το εικαστικό, τις φωτογραφίες είναι δυνατόν να φέρουν μεγάλες αλλαγές στην αποτελεσματικότητα ενός site. Πειραματιστείτε. Δοκιμάστε πράγματα. Υπάρχουν εξειδικευμένα εργαλεία που μας βοηθάνε να μετρήσουμε τα αποτελέσματα κάθε πειράματος. Χρησιμοποιήστε τα! Γιατί αν δεν το κάνετε εσείς, θα το κάνουν οι ανταγωνιστές σας!

Το παραπάνω σημαίνει ότι πρέπει να σκέφτεστε επί μέρες το τι θα βάλετε στο site σας; Όχι! Ακριβώς το αντίθετο! Βγάλτε το site σας όσο το δυνατόν γρηγορότερα στον αέρα και αρχίστε τα πειράματα! Δεν μπορείτε να ξέρετε χωρίς να πειραματιστείτε αν υπάρχουν ή όχι περιθώρια βελτίωσης.

Γιάννης

Γράφει ο Γιάννης

Founder & CEO

Σχόλια
avatar

21/04/2008 - 13:40

Γιώργος Δραγουμανάκης

μπράβο Γιάννη προχώρα!!!

avatar

11/09/2008 - 19:12

VANA

πραγματικά πολύ κατατοπιστικό και ουσιώδεις οι διαπιστώσεις!

avatar

07/10/2008 - 12:18

Κώστας Π.

Μπράβο, πολύ καλή η ιδέα να δίνετε κάποιες αρχικές συμβουλές, σαν πρώτο βήμα επικοινωνίας με τον (πιθανό) πελάτη! Λειτουργεί σαν "φιλική προσφορά - πρόσκληση για συνεργασία".

avatar

01/12/2008 - 13:11

Χ.Χάρης

Μεγάλη οξυδέρκεια, και εντυπωσιακή προσγείωση πελατών.

avatar

06/10/2009 - 20:50

Έλενα Χρυσάνθη

Συγχαρητήρια, σας ευχαριστούμε που μας ενημερώνετε τόσο αναλυτικά και συγχρόνως περιεκτικά χωρίς να χρειάζεται να έχουμε εξειδικευμένες γνώσεις-αντιθέτως, μέσα απο το newsletter αυτό μαθαίνουμε.

avatar

28/10/2009 - 11:55

Σήφης Μαρινάκης

Πολύ ενδιαφέρον άρθρο. Μάλιστα, η παρουσίαση του πειράματος που κάνατε με τα συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία που αναφέρονται τεκμηριώνει τα συμπεράσματα του άρθρου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μπράβο!!!

Σχολιάστε το άρθρο