Μια συζήτηση που έχουμε συχνά με πελάτες μας είναι το αν θα πρέπει να εμφανίσουν τιμές στη σελίδα τους ή όχι. Η δικιά μας άποψη είναι πως ναι, οι τιμές είναι καλό να εμφανίζονται. Όταν τους το λέμε η κλασική απάντηση που λαμβάνουμε είναι "μα εμένα το προϊόν μου δεν είναι πατάτες να πουλιέται με το κιλό, έχει πολλές παραμέτρους και ανάλογα με το τι θέλει ο πελάτης εξαρτάται και η τιμή". Αυτό το καταλαβαίνουμε πολύ καλά, καθώς και το δικό μας προϊόν (η κατασκευή ιστοσελίδων) έχει την ίδια ιδιαιτερότητα.
Η πρότασή μας στο παραπάνω πρόβλημα είναι να μπει ένας ενδεικτικός τιμοκατάλογος με κάποια προκαθορισμένα πακέτα και να υπάρχει υποσημείωση ότι η τελική τιμή εξαρτάται από το τι τελικά θα επιλέξει ο πελάτης. Τότε παίρνουμε την πραγματική απάντηση που δε μας λέγανε από πριν: "Μα εμένα αν με πάρει ο πελάτης έχω τον τρόπο να τον τουμπάρω. Ας με πάρει εμένα, και θα δεις". Το πρόβλημα όμως είναι ακριβώς αυτό. Πολλοί που δε θα δουν τιμές, θα πάνε στο επόμενο site όπου έχει τιμές και δε θα μπουν στη διαδικασία να πάρουν τηλέφωνο.
Το πρόβλημα ξεκινάει από τη νοοτροπία πολλών επιχειρηματιών / ελεύθερων επαγγελματιών ότι "πρέπει να τους πιάσουμε όλους", ακόμα κι αυτούς που δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν τα χρήματα που ζητάμε για τις υπηρεσίες που παρέχουμε. Η γνώμη μας είναι ότι δεν μπορείς να τους "πιάσεις όλους" κι αν το προσπαθείς, τελικά δεν... πιάνεις κανέναν ή φτάνεις να ανταγωνίζεσαι με μόνο κριτήριο τις τιμές.
Σε κάθε προϊόν ή υπηρεσία πέρα από την τιμή, κριτήριο είναι η ποιότητα καθώς και η εξυπηρέτηση και υποστήριξη που παρέχεται. Είναι νόμος της αγοράς ότι δεν μπορεί μια επιχείρηση να παρέχει και τα τρία αυτά για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό οι μεγάλες επιχειρήσεις το ξέρουν και επιλέγουν λαμβάνοντας και τα τρία κριτήρια υπ' όψιν τους.
Τα οφέλη του να δημοσιεύσει κάποιος τιμές δεν εξαντλούνται στα παραπάνω. Μια επιχείρηση που δημοσιεύει τιμές δε χρειάζεται να απαντάει στο τηλέφωνο για το θέμα αυτό, αφού είναι διαθέσιμες δημόσια και επίσης πολύ σημαντικό: Ο πελάτης αισθάνεται μεγαλύτερη εμπιστοσύνη γιατί καταλαβαίνει ότι η τιμή δεν αλλάζει ανάλογα με το μέγεθός του!
Η δική μας εμπειρία από το θέμα αυτό είναι παρόμοια. Από τότε (εδώ και 2 χρόνια) που δημοσιεύσαμε τις τιμές μας, μειώθηκαν τα τηλέφωνα, αυξήθηκαν οι δουλειές! Σταματήσαμε να εξηγούμε σε ανθρώπους που ήταν εκτός του target group μας (φοιτητές, χομπίστες) ότι κάνουμε ιστοσελίδες για επιχειρήσεις που απαιτούν ποιότητα και αποτέλεσμα σε όλα τα επίπεδα. Εστιαστήκαμε στις ποιοτικές επικοινωνίες από ανθρώπους που γνώριζαν ήδη τις τιμές μας μέσω της ιστοσελίδας μας και με τους οποίους συζητούσαμε όχι "πόσο θα κοστίσει", αλλά "τι είναι καλύτερο να κάνουμε".
Ισχύει το παραπάνω για όλους και όλες τις περιπτώσεις; Όχι. Υπάρχουν περιπτώσεις που ο επιχειρηματίας μας έπεισε ότι δε χρειάζεται να δημοσιεύσει τιμές. Αυτό όμως είναι σπάνιο και όπως και να έχει καλό είναι πάντα να αναρωτιόμαστε για ό,τι κάνουμε στη δουλειά μας και αν χρειάζεται, να το αναπροσαρμόζουμε.
Ποια είναι η δική σας εμπειρία και άποψη πάνω σε αυτό το θέμα; Θα θέλαμε να την ακούσουμε. Μπορείτε να την αφήσετε δημόσια χρησιμοποιώντας τη φόρμα σχολιασμού παρακάτω ή να μας την στείλετε μέσω της φόρμας επικοινωνίας ή και τηλεφωνικά στο 2108004447 οπότε και θα μείνει μεταξύ μας.