Φανταστείτε να βρίσκεστε στον κεντρικό εμπορικό δρόμο της πόλης σας και να έχετε μόλις λίγα λεπτά στη διάθεσή σας προκειμένου να αγοράσετε ένα πουκάμισο της αγαπημένης σας μάρκας. Γνωρίζετε ότι στον δρόμο αυτό βρίσκονται δύο καταστήματα, το ένα σε κάποιον όροφο (ποιον ακριβώς;) ενός πολυώροφου-πολύβοου εμπορικού Mall και το άλλο στη γωνία του δρόμου που περπατάτε. Ποιο θα προτιμήσετε;
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει όταν γνωρίζουμε τι ψάχνουμε στον κόσμο του διαδικτύου και περιηγούμαστε στις ιστοσελίδες. Πόσες φορές δεν έχουμε εγκαταλείψει μια ιστοσελίδα, είτε γιατί δεν βρίσκουμε την πληροφορία που χρειαζόμαστε, είτε γιατί αποπροσανατολιζόμαστε από το πλήθος των προϊόντων και πληροφοριών! Η ανάγκη αυτή οδήγησε στην εμφάνιση λιτών “μονοσέλιδων” ιστοσελίδων, των λεγόμενων landing pages. Η χρησιμότητα της σαφήνειας και της στόχευσης μιας web σελίδας αποτυπώνεται στο παρακάτω video.
Τι είναι το landing page;
Landing page θεωρείται μια ιστοσελίδα όταν δεν έχει μεγάλο page depth, στην πράξη μιλάμε για μία έως τρεις το πολύ σελίδες. Στόχος αυτών των ιστοσελίδων είναι να παρουσιάσουν εν συντομία το προϊόν, ή την υπηρεσία τους και να βοηθήσουν τον χρήστη στην άμεση επικοινωνία ή αγορά. Συνήθως, ένα landing page αποτελείται από το βασικό περιεχόμενο με κείμενο, φωτογραφίες ή βίντεο και μία φόρμα επικοινωνίας εύληπτη και μικρή. Σε ορισμένα landing pages υπάρχει η δυνατότητα και αγοράς της υπηρεσίας ή του προϊόντος με ασφαλές τρόπο.
Μπορώ να έχω ένα παράδειγμα;
Δείτε παράδειγμα landing page για το extramarble.com.
Όταν "προσγειώνεται" ο χρήστης στο landing page δεν περιηγείται στα tabs ΠΡΟΪΟΝΤΑ, ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ προκειμένου να αντλήσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, αλλά μπορεί να βρει τα προϊόντα που προωθούνται στo ίδιο το landing page και να επικοινωνήσει μέσα από αυτό. Το συγκεκριμένο landing page φέρνει πάνω από 30 επικοινωνίες μηνιαίως από επαγγελματίες του εξωτερικού που αναζητούν να προμηθευτούν ελληνικό μάρμαρο, αποτέλεσμα εξαιρετικά εντυπωσιακό. Καλύτερα όμως, διαβάστε τι λέει η Λία Δαμίγου του extramarble:
"...Ήταν μεγάλη μας χαρά που ήμασταν οι πρώτοι που μπόρεσαν να έχουν πρόσβαση στη διαχείριση και την επεξεργασία του landing page. Από την πρώτη εβδομάδα κιόλας είχαμε επικοινωνίες και ζητήσεις. Στους δυο μήνες τώρα πια, αυξάνουμε συνεχώς το conversion rate..."
Και πώς θα με βρίσκουν εύκολα;
Το ερώτημα που τίθεται για κάποιον έμπειρο χρήστη του Internet είναι, «και ποια είναι η τύχη ενός landing page στα αποτελέσματα της Google και των άλλων μηχανών αναζήτησης»; Εδώ ίσως βρίσκεται η αχίλλειος πτέρνα του. Είναι γεγονός ότι υπάρχει μια αδυναμία ανταγωνισμού σε σχέση με τα πολυεπίπεδα sites κάτι που όμως ευτυχώς διορθώνεται. Η Google μας δίνει τη δυνατότητα να εμφανίζουμε οποιαδήποτε ιστοσελίδα στα πρώτα αποτελέσματά της συμμετέχοντας ισότιμα στη διαδικασία εμφάνισης των διαφημιστικών μηνυμάτων, όπως σε όλα τα sites. Έτσι, το Google AdWords έρχεται να καλύψει την αδυναμία αυτή εμφανίζοντας μηνύματα ενός landing page ακόμα και πιο πάνω από τα οργανικά (μη πληρωμένα) αποτελέσματα.
Φυσικά, ένα landing page δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες όλων των επαγγελματιών. Τα “πολυσέλιδα” sites είναι κατάλληλα όταν έχουμε είτε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με πολλά προϊόντα είτε θέλουμε να επικοινωνήσουμε πολλές υπηρεσίες οπότε χρειαζόμαστε περισσότερες από μία σελίδες για να έχουμε ένα πλήρες αποτέλεσμα.
Το δικό σας landing page
Η Netstudio, έχει προχωρήσει στην δημιουργία των πακέτων Sales pack τα οποία περιλαμβάνουν τη διαμόρφωση landing page, δημιουργία καμπανιών AdWords, στήσιμο account Google Analytics για την μέτρηση της επισκεψιμότητας και άλλων χρήσιμων metrics, πακέτου hosting, καθώς και διασύνδεση με μηχανισμό για email marketing. Υπάρχουν ακόμα πολλά χρήσιμα εργαλεία όπως Α/Β testing, που καλύπτουν τις ανάγκες ενός σύγχρονου landing page και κάνουν ανταγωνιστική κάθε υπηρεσία ή προϊόν. Και επειδή γνωρίζουμε ότι τα landing pages συνήθως φιλοξενούν υπηρεσίες και προϊόντα επαγγελματιών όπως μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που ξεκινούν τα πρώτα τους βήματα στον διαδικτυακό χώρο, το κόστος είναι εντυπωσιακά προσιτό.
Με χαρά, θα είμαστε στη διάθεση όσων ενδιαφέρονται να ενημερώσουμε σχετικά με τα νέα μας πακέτα, και κυρίως να συμβουλεύσουμε ως προς τι είναι ιδανικό για τις δικές σας ανάγκες. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας ώστε να σας συμβουλεύσουμε δωρεάν για την σελίδα που ταιριάζει στις ανάγκες σας καθώς και την προώθησή της.