Απαντάμε στις ερωτήσεις του Marketing Week σχετικά με τα e-commerce sites

Πρόσφατα μας ζητήθηκε από το Marketing Week να απαντήσουμε σε τρεις ερωτήσεις που αφορούν τα site ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce sites). Ακολουθούν οι ερωτήσεις με τις απαντήσεις που δώσαμε:

Marketing Week: Ποια είναι η πρώτη συμβουλή που θα δίνατε σε όποιον επιθυμεί να αποκτήσει ένα e-commerce site;

Γιάννης Καράμπελας: Αυτό που λέω πάντα σε όποιον θέλει ν' ανοίξει ένα e-commerce site είναι: "Πριν το κάνετε, θα πρέπει να είστε αποφασισμένοι να ξυπνάτε και να κοιμάστε μέσα σ' αυτό"! Όποιος ξεκινάει ένα online κατάστημα θα πρέπει να συνειδητοποιεί ότι πρόκειται για μια κανονική επιχείρηση. Ό,τι χρειάζεται για να λειτουργήσει με επιτυχία μια οποιαδήποτε εμπορική επιχείρηση χρειάζεται κι εδώ. Και το νούμερο ένα είναι η δέσμευση. Όποιος το καταλαβαίνει αυτό ήδη έχει κάνει ένα πολύ σημαντικό βήμα.

Marketing Week: Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα e-commerce site προκειμένου να έχει πιθανότητες να εξελιχτεί σε δημοφιλή επιλογή;

Γιάννης Καράμπελας: Θα μπορούσα να σας πω ότι υπάρχουν 5 μαγικοί κανόνες, που άμα τους ακολουθήσει κάποιος, θα πετύχει. Η πείρα με έχει διδάξει ότι αυτό δεν ισχύει. Μπορώ βεβαίως να σας πω ότι για να πετύχει κάποιος στο e-commerce site που κάνει, θα πρέπει να έχει δέσμευση, να κάνει συνεχείς προσπάθειες για τη βελτίωση και την προώθηση του site του. Μόνο που αυτά δεν είναι χαρακτηριστικά του site, αλλά του ίδιου του επιχειρηματία.

Εμείς στη netstudio δίνουμε απλόχερα την τεχνογνωσία μας, κάνουμε καλαίσθητα όλα τα sites, τα προωθούμε σωστά με pay pre click και SEO, κάνουμε βελτιστοποίηση σε όλους με την ίδια αγάπη, με την ίδια επιμέλεια. Και όμως, άλλοι προχωράνε και άλλοι όχι. Εμείς λέμε σε όλους τις κατάλληλες λύσεις. Το αν θα τις εφαρμόσει κάποιος είναι δικό του θέμα. Κι από εκεί και πέρα, θα μετρήσει και η επιχειρηματική οξυδέρκεια. Τα πιο συχνά λάθη, που οδηγούν στην αποτυχία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι η λανθασμένη επιλογή προϊόντων, η διείσδυση σε μια αγορά που δεν έχει μέλλον ή η προσπάθεια να πετύχει κάποιος με μόνη ειδοποιό διαφορά τις χαμηλότερες τιμές. Όσοι έχουν ακολουθήσει αυτή την τελευταία τακτική δεν κατάφεραν ούτε το site τους να πάει μπροστά, αλλά ούτε και κέρδισαν χρήματα.

Marketing Week: Υπάρχει κάτι που μπορούν να διδαχτούν τα ελληνικά sites από τα πολύ επιτυχημένα e-commerce sites του εξωτερικού;

Γιάννης Καράμπελας: Αυτό που μπορούμε να πάρουμε από τα site του εξωτερικού είναι το θάρρος και τη σιγουριά ότι στο ηλεκτρονικό εμπόριο υπάρχει μέλλον και αξίζει να επενδύσουμε σ' αυτό. Πρέπει να διδαχθούμε ότι τα σωστά θεμέλια είναι η βάση για επιτυχημένες online επιχειρήσεις. Η σωστή λειτουργική υποδομή εκφράζεται με την απλότητα και σαφήνια και η αποτελεσματικότητά τους μετριέται και αυξάνεται με συνεχείς πειραματισμούς. Στη netstudio έχουμε επενδύσει στην πρόσκτηση αυτής της πολύτιμης τεχνογνωσίας με A/B και Multivariate Testing και τα αποτελέσματα έχουν ήδη αρχίσει να φαίνονται στα ηλεκτρονικά καταστήματα που έχουμε αναλάβει.

Γιάννης

Γράφει ο Γιάννης

CEO & Founder

Δημοσιεύθηκε την 12.04.2010

Σχολιάστε το άρθρο