Ιδέες & συμβουλές για τη δημιουργία περιεχομένου στα social media

socialmedia_content

“Πρέπει η επιχείρησή μου να έχει παρουσία στα social media; Πόσο συχνά πρέπει να ποστάρω; Τι περιεχόμενο να ανεβάζω; Δεν έχω χρόνο να δοκιμάσω και δεν ταιριάζει στο προφίλ μου το TikTok. Ντρέπομαι και δεν θέλω να δείχνω το πρόσωπό μου στο Instagram. Δεν είμαι επαγγελματίας. Τι πρέπει να κάνω και πώς να το προσεγγίσω; Είναι αρκετό να ανεβάζω απλώς post με τα προϊόντα μου ή όποτε έχω κάτι να πω;”

Αυτά και άλλα πολλά είναι τα ερωτήματα που μας έχουν απευθύνει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων από όλους τους κλάδους, μέσα από τις αμέτρητες συζητήσεις που κάνουμε για την προώθηση του brand τους. Πολλές είναι οι εταιρείες που διστάζουν, δυσκολεύονται, δεν βρίσκουν ποτέ τον χρόνο να δημιουργήσουν περιεχόμενο και αναρωτιούνται τι πρέπει να κάνουν για να αναπτύξουν την παρουσία τους στα social media. Σε αυτόν τον οδηγό συγκεντρώσαμε όλες τις απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις μέσα από συγκεκριμένες προτάσεις, συμβουλές και best practices στα social media.

Μπορώ κι εγώ να το κάνω;

Είμαστε όλοι εν δυνάμει content creators

Ποιος δεν έχει smartphone; Το κινητό με κάμερα και οι απίστευτες δυνατότητές του μας κάνει όλους εν δυνάμει δημιουργούς περιεχομένου. Δεν χρειάζεται να έχετε επαγγελματικό ή άλλον εξοπλισμό για να ξεκινήσετε να δημιουργείτε content στα social media. Πάρτε το κινητό σας, τραβήξτε φωτογραφίες και mobile-first video και αρχίστε να ποστάρετε!

Κι αν νιώθετε ότι τελικά δεν μπορείτε; Η λύση είναι να αναθέσετε τα social media της επιχείρησής σας σε κάποιον που ξέρει πώς να το κάνει και που θέλει πραγματικά να το κάνει, είτε είναι υπάλληλος, συνεργάτης ή μέλος της οικογένειας σας, είτε είναι agency ή freelancer.

Γιατί να το κάνω;

Σκεφτείτε ότι οι χρήστες τείνουν να σας ψάχνουν στα social media

Μπορεί να μην ξέρετε γιατί είναι σημαντικό να έχετε παρουσία στα social media ή να μην τη θεωρείτε καν σημαντική. Όμως οι χρήστες τείνουν να αναζητούν, να εμπνέονται, να επηρεάζονται ή να αποθαρρύνονται από την παρουσία (ή την απουσία σας) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εκτός από brand awareness, η παρουσία σας τουλάχιστον στα πιο δημοφιλή social media προσδίδει κύρος και αξιοπιστία στο site σας, λειτουργώντας στο μυαλό των χρηστών ως (μία ακόμα) απόδειξη ότι η επιχείρησή σας υφίσταται. Πάρτε για παράδειγμα την υπόθεση ότι βρίσκετε κάποια επώνυμα αθλητικά παπούτσια σε ένα site που δεν γνωρίζετε πολύ φθηνότερα απ’ ό,τι τα έχετε βρει οπουδήποτε αλλού. Ψάχνετε να βρείτε την επιχείρηση στο Instagram και στο Facebook και έχει ένα ή και κανένα post. Θα αγοράζατε από αυτό το site;

Με ποιο τρόπο να το κάνω;

Κάντε repurpose το περιεχόμενο που ήδη έχετε

Αξιοποιήστε το περιεχόμενο που ήδη έχετε δημιουργώντας νέο και διαφορετικό υλικό για τα social media. Παραδείγματος χάρη, ένα άρθρο που έχετε ανεβάσει στο blog σας μπορείτε να το ποστάρετε αυτούσιο ως link post στο Facebook και στο LinkedIn, να το μετατρέψετε σε carousel post για το Instagram, να το ανεβάσετε ως Instagram story ενσωματώνοντας το link του, ακόμα και να το χωρίσετε σε μικρότερα κομμάτια δημιουργώντας διαφορετικά σύντομα κάθετα video (reels) για το Instagram και το TikTok ή αντίστοιχα shorts για το YouTube. Με αυτόν τον τρόπο, διοχετεύετε το περιεχόμενό σας σε όλα τα κανάλια που έχετε παρουσία και επαναχρησιμοποιείτε το χρήσιμο υλικό που ήδη έχετε, μετατρέποντάς το σε κάτι εντελώς καινούργιο.

Χρησιμοποιήστε όλα τα νέα features του κάθε μέσου (μουσική, αυτοκόλλητα, φίλτρα, captions)

Τα social media αναπτύσσονται και εξελίσσονται διαρκώς. Κάθε νέο update της εκάστοτε πλατφόρμας επιφυλάσσει νέες λειτουργίες και δυνατότητες που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε. Εντοπίστε όλα αυτά τα νέα features που δίνονται στη δημοσιότητα και “ξεκλειδώνονται” ανά διαστήματα στη χώρα μας στο εκάστοτε social media app και αξιοποιήστε τα. Προσθέστε μουσική στα post σας στο Instagram, δημιουργήστε reels με έτοιμα templates άλλων δημιουργών αντικαθιστώντας το δικό σας περιεχόμενο, ενεργοποιήστε τα captions, ντύστε τα video σας με τίτλους και σύντομα κείμενα, προσθέστε stickers, εξερευνήστε φίλτρα. Γενικώς, μη σταματάτε να πειραματίζεστε!

Αξιοποιήστε όλα τα διαθέσιμα placements του κάθε μέσου (stories, posts, reels)

Αρκεί να ανεβάζετε απλώς post με φωτογραφίες/εικαστικά στο Instagram; Μπορεί για αρχή να είναι αρκετό, αλλά με αυτόν τον τρόπο δεν αξιοποιείτε στο φουλ τις πλήρεις δυνατότητες των social media. Εξερευνήστε και αξιοποιήστε όλα τα διαθέσιμα placements του κάθε μέσου και αρχίστε να ποστάρετε. Και πάνω απ’ όλα, δώστε έμφαση στα κάθετα (vertical) video, που πλέον αποτελούν τον “βασιλιά” του content στα social media. Το κάθε placement εξάλλου εξυπηρετεί τον δικό του σκοπό για την ανάπτυξή σας στα social media. Παραδείγματος χάρη, τα post και τα stories βοηθούν στη διάδραση με τους followers σας, τα reels και τα TikToks (vertical videos) προσελκύουν νέο κοινό με σχετικά ενδιαφέροντα με το business σας, το οποίο αλληλεπιδρά με video παρόμοιου περιεχομένου με τα δικά σας, ενώ τα carousel post ενημερώνουν και κρατούν engaged τους followers σας.

Δώστε προσοχή στη λεπτομέρεια και στη συνολική εικόνα στα social media

Η εικόνα και η αισθητική που αποπνέουν οι επαγγελματικοί λογαριασμοί σας στα social media χαρακτηρίζουν την επιχείρηση, το brand ή το κατάστημά σας. Γι’ αυτό, προσπαθήστε σε κάθε post να έχετε ενιαίο look & feel για ένα όμορφο συνολικά αποτέλεσμα. Δώστε προσοχή στις διαστάσεις που υποστηρίζει το κάθε μέσο, πχ μην προσπαθήσετε να ανεβάσετε οριζόντια βίντεο στο Instagram, με τον ίδιο τρόπο που θα τα ανεβάζατε στο YouTube. Αποφύγετε επίσης τα ορθογραφικά και συντακτικά λάθη στα post σας, μην ξεχνάτε ότι και τα social media είναι άλλη μια “βιτρίνα” της επιχείρησής σας!

Συνδυάστε το ιδανικό content mix (και μην προσπαθείτε συνεχώς να πουλήσετε!)

Το να ανεβάζετε αποκλειστικά προϊοντικό περιεχόμενο ή περιεχόμενο που προσπαθεί να πουλήσει, είναι πιθανό ότι τις περισσότερες φορές θα περάσει αδιάφορο. Σταματήστε να προσπαθείτε να πουλήσετε με κάθε post στα social media και ξεκινήστε να δημιουργείτε το σωστό μείγμα περιεχομένου. Δημιουργήστε τη “μαγική συνταγή” περιεχομένου, συνδυάζοντας τις σωστές “δόσεις” υλικού που διασκεδάζει, που κάνει engage, που ενημερώνει, που διδάσκει, που ανοίγει τη συζήτηση ή που απλώς εμπνέει. Μην προσπαθείτε να πουλήσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, αλλά βρείτε τον τρόπο μέσα από την παρουσία σας να κάνετε τους χρήστες να θέλουν να αγοράσουν από μόνοι τους.

Όσο περισσότερο πειραματίζεστε, τόσο πιο εύκολα θα ανακαλύψετε το περιεχόμενο που δουλεύει για εσάς. Παρακολουθώντας τα insights (θα σας ξεκλειδωθούν αν μετατρέψετε τον λογαριασμό σας στα social media από personal σε business account), θα δείτε ποιο είναι το περιεχόμενο που αποδίδει καλύτερα σε εσάς. Ακολουθήστε ως μπούσουλα το best performing content σας και συνεχίστε να παράγετε αντίστοιχο περιεχόμενο.

Ακολουθήστε τα trends (ή και όχι)

Δεν χρειάζεται να στύβετε το μυαλό σας να φτιάξετε ένα ποστ και να πείτε κι εσείς ακόμα μια φράση που έχει γίνει viral το τελευταίο διάστημα. Ακολουθήστε κάποιο trend μόνο αν σας βγαίνει φυσικά και κάντε το έξυπνα, δημιουργικά, με χιούμορ ή με τον δικό σας τρόπο. Σε καμία περίπτωση όμως μη νιώθετε ότι μένετε “πίσω” αν δεν καταφέρετε ή αν δεν προλάβατε κι εσείς να το κάνετε.

Ξεκινήστε από κάπου (όσο κι αν το αναβάλλετε, ξεκινήστε τώρα!)

Ακόμα κι αν διστάζετε, αναβάλλετε ή δεν βρίσκετε τον χρόνο, ξεκινήστε τώρα! Δεν χρειάζεται τα πρώτα σας post, reels ή TikToks να είναι τέλεια, αλλά θα σας δώσουν την ώθηση, την άνεση και την αυτοπεποίθηση να δημιουργήσετε κάτι ακόμα καλύτερο την επόμενη φορά.

10 bonus συμβουλές για τα social media που θέλετε να γνωρίζετε

  • Το TikTok είναι (ακόμα) πολύ δυνατό στα οργανικά. Εκμεταλλευτείτε το ανεβάζοντας video και δείχνοντας την προσωπικότητά σας.
  • Για ανάπτυξη followers κάντε boost post και giveaways, αλλά αποφύγετε οποιοδήποτε hook σας υπόσχεται μαζικά followers επί πληρωμή.
  • Ακολουθήστε το τρίπτυχο της συνέπειας, της συχνότητας και της ποιότητας στο περιεχόμενό σας στα social media. Ορίστε αρχικά μία συχνότητα 1-3 post/εβδομάδα, αναλόγως τον κλάδο σας, και ανεβάστε ποιοτικό περιεχόμενο με συνέπεια.
  • Αξιοποιήστε τα εργαλεία AI για έμπνευση, αλλά βάλτε μπροστά τη φαντασία και τη δημιουργικότητά σας.
  • Θέλετε συνεργασία με influencer αλλά δεν μπορείτε να το υποστηρίξετε οικονομικά; Στοχεύστε στο να γίνετε εσείς οι influencers του εαυτού σας με ποιοτικό, συχνό περιεχόμενο.
  • Κάντε έρευνα και χρησιμοποιήστε τα εργαλεία που σας ταιριάζουν και σας βοηθούν στη δημιουργία περιεχομένου (canva, εργαλεία για video). Υπάρχουν πολλά apps με free versions που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε.
  • Πειραματιστείτε αλλά μη χάσετε την ταυτότητά σας.
  • Μην ξοδεύετε ώρες μπροστά σε μια οθόνη να σας έρθει η ιδέα. Συνήθως οι καλές ιδέες θα σας έρθουν την ώρα που κάνετε κάτι άλλο. Κρατήστε σημειώσεις για να μην τις ξεχάσετε και στη συνέχεια εφαρμόστε τις.
  • Ψάξτε, εντοπίστε και εμπνευστείτε από αυτούς που τρέχουν πολύ καλά τα social τους. Αποθηκεύστε τα post τους για έμπνευση και “αντιγράψτε” βάζοντας το δικό σας στυλ και την προσωπική σας πινελιά.
  • Θα έχει αποτέλεσμα; Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς! Άλλες επιχειρήσεις κάνουν παραγγελίες μέσω chat από το Instagram ή βρίσκουν τους πελάτες τους εκεί και άλλες δεν καταφέρνουν απολύτως τίποτα. Σε κάθε περίπτωση, η καλή σας εικόνα στα social media θα βοηθήσει στην omnichannel παρουσία σας.

Καλή επιτυχία!

Θέλετε περισσότερες συμβουλές για τα social media ή αναζητάτε νέους τρόπους προώθησης της επιχείρησής σας; Τηλεφωνήστε μας στο 2108004447 (εσωτ. 6) ή συμπληρώστε τη φόρμα επικοινωνίας.

Ανθή

Γράφει η Ανθή

Web Analyst

Δημοσιεύθηκε την 29.05.2024

Σχολιάστε το άρθρο

Συμβουλές digital marketing από το blog μας

preview του βίντεο Unboxing Regalinas

Website Unboxing Regalinas

Δείτε πώς ανακατασκευάσαμε το ηλεκτρονικό κατάστημα μόδας Regalinas.gr και τι αποτέλεσμα έφερε αυτή η ανακατασκευή.

Δείτε το video
preview του βίντεο του βίντεο με την Εύη Λούλη

Η Εύη Λούλη μιλάει για τη Netstudio

Η Εύη Λούλη, υπεύθυνη Marketing του Ομίλου Λούλη, μιλάει για τη συνεργασία του Ομίλου Λούλη με τη Netstudio.

Δείτε το video
preview του βίντεο με τα 4 πιο σημαντικά σημεία σε κάθε site ή e-shop

Τα 4 πιο σημαντικά σημεία σε κάθε site ή e-shop

Δείτε ποια είναι τα πρώτα σημεία που κοιτάω ΚΑΘΩΣ μιλάω στο τηλέφωνο με υποψήφιους πελάτες που μου ζητούν να προτείνω βελτιώσεις στο site τους.

Δείτε το video
preview του video του GS Diamonds

GS Diamonds Website Unboxing (με υπότιτλους)

Δείτε στο video πώς φτιάξαμε ένα από τα πιο πολύπλοκα και εντυπωσιακά μας project. Το GS Diamonds, το eshop του μεγαλύτερου εμπόρου διαμαντιών στην Αυστραλία.

Δείτε το video
preview του video με τον Αποστόλη του White Goods

Σκέψεις & ανησυχίες ενός νέου για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Δείτε στο video απόσπασμα από εσωτερική συζήτηση προόδου, 7 μήνες μετά τη δημοσίευση του καινούριου site του White Goods.

Δείτε το video
preview του βιντεο πως να μετρήσετε την ταχύτητα του site σας

Πώς να μετρήσετε την ταχύτητα του site σας

Μετρήστε και βελτιστοποιήσετε την ταχύτητα φορτώματος του site σας ή του e-shop σας.

Δείτε το video
preview του βιντεο τι είναι το usability testing

Εισαγωγή στο Usability Testing και στο Userfeel με τη Netstudio

Τι είναι το usability testing και πώς μπορεί η Netstudio να σας βοηθήσει να βελτιστοποιήσετε το site σας, το eshop σας ή την εφαρμογή σας.

Δείτε το video
preview του βιντεο Website Unboxing Forel.gr

"Από την πρώτη στιγμή καταλάβαμε ότι θα τα πάμε καλά. Και τελικά είχαμε δίκιο. Τα πήγαμε πολύ καλά."

Δείτε πώς φτιάξαμε το e-shop μόδας Forel.gr και πώς σχολιάζει τη συνεργασία ο Μάκης Χατζούλας.

Δείτε το video