Τι σημαίνει ποιοτική ιστοσελίδα

Όλοι θέλουν η σελίδα τους να είναι "ποιοτική", αλλά αυτό σημαίνει διαφορετικά πράγματα για τον καθένα. Για εμάς στη netstudio ποιοτική ιστοσελίδα σημαίνει:

Να λειτουργεί σε όλους τους browsers και να εμφανίζεται σωστά.

Όταν προγραμματίζουμε την ιστοσελίδα ελέγχουμε ότι θα εμφανίζεται με τον ίδιο τρόπο τόσο σε Internet Explorer όσο και σε Firefox, Netscape, Opera, Safari. Κάθε ένα από αυτά τα προγράμματα πλοήγησης έχει τις ιδιαιτερότητές του και αν δε γίνει αυτός ο έλεγχος, τότε ένα ποσοστό των επισκεπτών της ιστοσελίδας, θα τη βλέπουν σπασμένη ή ακόμα και δε θα μπορούν να τη δουν καθόλου. Σήμερα, πάνω από 15% των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα χρησιμοποιούν εναλλακτικούς browsers (browsers εκτός του Internet Explorer)

Να έχει προγραμματιστεί με βάση τα web standards ώστε να λειτουργεί σωστά και σε επόμενες εκδόσεις των browser.

ImageΗ διεθνής κοινοπραξία για το internet (World Wide Web Consortium ή W3C) έχει ορίσει κάποιες προδιαγραφές-πρότυπα και οδηγίες για τον τρόπο προγραμματισμού των ιστοσελίδων. Ακολουθώντας αυτά τα πρότυπα, βεβαιωνόμαστε ότι οι ιστοσελίδες που αναπτύσσουμε θα λειτουργούν σε όλων των ειδών τις συσκευές που κυκλοφορούν σήμερα και που πρόκειται να κυκλοφορήσουν στο μέλλον.

Να εμφανίζεται (φορτώνει) γρήγορα.

Ο βασικότερος λόγος που κάποιος εγκαταλείπει ("φεύγει" από) μια ιστοσελίδα είναι ότι αργεί να εμφανιστεί ("φορτώσει"). Το πόσο γρήγορα θα εμφανιστεί μια σελίδα στην οθόνη του επισκέπτη έχει να κάνει από την επεξεργασία που έχει γίνει στα γραφικά της. Το κείμενο μιας ιστοσελίδας φορτώνει πολύ γρήγορα. Ο καθοριστικός παράγοντας είναι η συμπίεση των γραφικών της (φωτογραφίες, εικόνες κτλ.) που μπορεί να κάνει την ίδια ιστοσελίδα να φορτώνει στο ένα δέκατο του χρόνου.

Να είναι ευανάγνωστη περνώντας την πληροφορία αβίαστα.

Αν και η πρώτη εικόνα κάθε ιστοσελίδας είναι καθοριστική για το αν θα παραμείνει σε αυτή ο επισκέπτης, τελικά η πληροφορία είναι αυτή που θα οδηγήσει τον επισκέπτη στο επιθυμητό για τον επιχειρηματία αποτέλεσμα. Προσέχουμε λοιπόν η πληροφορία να είναι εύκολο να βρεθεί, να είναι σαφής και εύστοχη.

Να ακολουθεί τα μοτίβα χρηστικότητας που έχουν συνηθίσει οι χρήστες του διαδικτύου.

Δεν είναι σωστό να πηγαίνουμε αντίθετα στις συνήθειες των χρηστών. Οι χρήστες έχουν συνηθίσει μερικά πράγματα όπως να κάνουν κλικ (θεωρώντας ότι είναι σύνδεσμος - link) σε υπογραμμισμένο μπλε κείμενο. Επίσης, έχουν συνηθίσει να πηγαίνουν στην αρχική σελίδα μιας ιστοσελίδας πατώντας στο λογότυπο που βρίσκεται πάνω αριστερά στην οθόνη. Ακόμα, ψάχνουν για link προς τα στοιχεία ή φόρμα επικοινωνίας (contact us) στο τελευταίο link της μπάρας πλοήγησης.

Να χρησιμοποιεί αρμονικό και καλαίσθητο συνδυασμό χρωμάτων.

Ο μέσος χρήστης αφιερώνει σε μια ιστοσελίδα 3-5 δευτερόλεπτα για να "αποφασίσει" αν είναι στη σωστή σελίδα. Το οπτικό σύνολο θα πρέπει να είναι ξεκούραστο στο μάτι και να "καλεί" τον επισκέπτη να εξερευνήσει την ιστοσελίδα.

Να παραμένει στον στόχο της (όποιος κι αν είναι αυτός).

Πριν ξεκινήσουμε το σχεδιασμό της ιστοσελίδας, ορίζουμε τον στόχο της. Σε ποιους θα απευθύνεται και τι θέλουμε να πετύχουμε με αυτή. Ενδεικτικά κάποιοι από τους στόχους μιας ιστοσελίδας μπορεί να είναι: προσέλκυση νέων πελατών, δημιουργία επιχειρηματικών επαφών, παρουσίαση προϊόντων, συλλογή e-mail για δημιουργία βάσης δεδομένων, αναβάθμιση προφίλ κτλ.

Φτιάχνουμε ποιοτικές ιστοσελίδες για έναν μόνο λόγο. Για να βοηθήσουμε εσάς να πετύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

Γιάννης

Γράφει ο Γιάννης

Founder & CEO

Σχόλια
avatar

04/04/2008 - 01:11

Πάνος

Χμ... ναι δεν έχεις και άδικο, αλλά είναι και άλλα

Γιάννης

04/04/2008 - 01:12

Γιάννης

Συμφωνώ ότι είναι και πολλά άλλα που χαρακτηρίζουν τις ποιοτικές σελίδες. Αλλά αν έχουν τα παραπάνω, το πιο πιθανό είναι να έχουν και τα άλλα ή τέλος πάντων να είναι πιο εύκολο να τις χαρακτηρίσεις ποιοτικές παρά φτηνιάρικες...

avatar

08/06/2008 - 03:44

Spiros

Καλή η ανάλυση αλλά συνεχώς οι πελάτες και οι χρήστες απαιτούν τη σελίδα όπως τη θέλουν αυτοί και όχι όπως τη θέλει ο σχεδιαστής. Επίσης ελάχιστοι καταλαβαίνουν πότε είναι ποιοτική και πότε όχι. Μάλιστα θεωρούν πιο καλές σελίδες με βαριά χρώματα και γραφικά κινούμενα κλπ. από πιο απλές αλλά αισθητικά άρτιες σελίδες. Το ίδιο ισχύει και στα έντυπα. Πολλές φορές δίνουν συγχαρητήρια για κάποιες αλλαγές που υποβαθμίζουν την ποιότητα του εντύπου!

Γιάννης

08/06/2008 - 03:48

Γιάννης

Σπύρο, συμφωνώ με τις παρατηρήσεις σου. Ο πελάτης επίσης τις πιο πολλές φορές θα επιλέξει το πιο "άσχημο" design, δουλειά μας όμως είναι να τον κατευθύνουμε και να τον συμβουλέψουμε. Βέβαια το μέχρι πόσο θα επιμείνουμε είναι ένα θέμα που θέλει πολλή συζήτηση. Προσωπικά επιμένω αρκετά, αλλά αν δω ότι ο πελάτης δεν καταλαβαίνει, "πάω πάσο" και κάνω το δικό του.

avatar

25/07/2008 - 14:08

maria

Θα ήθελα να σας συγχαρώ για την προσπάθεια που κάνετε να δημιουργείτε πραγματικά καλές ιστοσελίδες. Έχω ξαναεπισκευτεί την ιστοσελίδα σας στο παρελθόν και οφείλω να ομολογήσω ότι δεν είχα ενθουσιαστεί. Αυτή τη φορά όμως πραγματικά πιστέυω οτι οι τελευταίες δυο σας δουλειές είναι πολύ καλές. Είμαι επίσης web designer και programmer και υποστηρίζω το Open Source concept για διάφορους λόγους και απο εμπειρία. Είναι όμως δύσκολο να μην μπείς στον πειρασμό να χρησιμοποιήσεις ένα έτοιμο template όμως έχει σημασία η κάθε δουλειά να είναι μοναδική και να συμβαδίζει με το χαρακτήρα του πελάτη και της εταιρίας της οποίας ανήκει. Βλέπω οτι το καταφέρατε και επίσης ενδιαφέρεστε για τα modern web standards. Αυτό δείχνει επαγγελματισμό, ενδιαφέρον, μια εταιρία που θα προοδεύσει,που δεν επαναπάυεται μόλις κάνει ένα όνομα. Τα W3C,SEO,browser compatibility κτλ ακολουθούν όταν υπάρχουν οι σωστές βάσεις,όταν αφιερώνουμε χρόνο να καταλάβουμε τις ανάγκες του κάθε πελάτη οι οποίες διαφέρουν κάθε φορά και όταν ο κύριος σκοπός μας δεν είναι πλέον μόνο τα λεφτά αλλά η επιτυχία του πελάτη. Καλή συνέχεια και καλή πρόοδο.

Γιάννης

05/08/2008 - 14:47

Γιάννης

Μαρία, Ευχαριστούμε για τα καλά σχόλια.

avatar

05/09/2008 - 15:43

Γιώργος

Θετικά όλα αυτά που γράφετε , αλλά πρέπει να σκεφτούμε και το κόστος κατασκευής ιστοσελίδων. Οι περισσότεροι από εσάς ζητούν πάρα πολλά χρήματα με αποτέλεσμα επιτυχίας άγνωστο και χωρίς εγγυήσεις τις περισσότερες φορές...

Γιάννης

05/09/2008 - 22:46

Γιάννης

Γιώργο, θα πρέπει να αναζητήσεις την εταιρία ή τον freelancer που θα σου παρέχει ικανοποιητικό για σένα αποτέλεσμα στα οικονομικά πλαίσια που μπορείς να πληρώσεις.

avatar

25/08/2009 - 16:25

Λαμπρος

Συμφωνω με τα παραπάνω αλλά θέλω να κάνω μια ένσταση ως επαγγελματίας σχεδιαστής όσον αφορά τον σχεδιασμό design. ο όρος design ειναι αρκετα παρεξηγημένος στην Ελλάδα δίνοντας την εντύπωση οτι το σχεδιαζουμε μια σελίδα με μοντερνο design για να φαίνεται ωραιο. Λάθος!! Το design ειναι εργαλείο για να αναδειξη την ποιότητα της εταιρείας και να μεταδώσει σωστα το μηνυμα της. Τέλος ειναι λάθος που αναφέρετε οτι πρεπει ο σχεδιασμός να ακολουθει κανόνες. Το design δεν ειναι μαθηματικά!. Ενα έξυπνο και καλό design με πρωτότυπο σχεδιασμό μπορεί να έχει μια πολύ διαφορετική εικόνα απο τα κοινοτυπα website αλλά λόγω το δυνατού σχεδιασμού να μπορεί ο επισκέπτης να κάνει πολυ ευκολη πλοηγηση στο site. Τοτε το site θα ξεχωρίσει απο τα κοινοτυπα ανταγωνιστικά site και θα αναδείξη μια υψηλή ποιότητα.Αυτο εχει ανάγκη η αγορά και όχι ετοιμα kai πανομοιότυπα template

Γιάννης

25/08/2009 - 16:32

Γιάννης

Λάμπρο, συμφωνώ ότι ο στόχος της σελίδας δεν είναι να φαίνεται όμορφη. Το να φαίνεται όμορφη είναι το εργαλείο για την επίτευξη άλλων στόχων. Όσον αφορά τους κανόνες, το καλό design, ακόμα κι αν ο designer δεν το κάνει επίτηδες, ακολουθεί κανόνες. Σχετικά με τα έτοιμα template, σε κάποιες περιπτώσεις αποτελούν μια οικονομική λύση. Εμείς στη netstudio τα χρησιμοποιούμε σε κάποιες περιπτώσεις, τα περισσότερα site μας όμως βασίζονται σε design δικό μας.

avatar

25/08/2009 - 16:40

Λάμπρος

Σίγουρα τα template ειναι μια οικονομική λύση διότι υπάρχουν πελάτες που δεν μπορούν να διαθέσουν τα ανάλογα χρήματα και δεν έχουν ιδιαιτερες απαιτήσεις παρα μια απλή αναφορά για την εταιρεία τους. ευχαριστώ για την αμεση ανταπόκρισή σας!

Σχολιάστε το άρθρο

Συμβουλές internet marketing από το blog μας

preview του βίντεο Unboxing Regalinas

Website Unboxing Regalinas

Δείτε πώς ανακατασκευάσαμε το ηλεκτρονικό κατάστημα μόδας Regalinas.gr και τι αποτέλεσμα έφερε αυτή η ανακατασκευή.

Δείτε το video
preview του βίντεο του βίντεο με την Εύη Λούλη

Η Εύη Λούλη μιλάει για τη Netstudio

Η Εύη Λούλη, υπεύθυνη Marketing του Ομίλου Λούλη, μιλάει για τη συνεργασία του Ομίλου Λούλη με τη Netstudio.

Δείτε το video
preview του βίντεο με τα 4 πιο σημαντικά σημεία σε κάθε site ή e-shop

Τα 4 πιο σημαντικά σημεία σε κάθε site ή e-shop

Δείτε ποια είναι τα πρώτα σημεία που κοιτάω ΚΑΘΩΣ μιλάω στο τηλέφωνο με υποψήφιους πελάτες που μου ζητούν να προτείνω βελτιώσεις στο site τους.

Δείτε το video
preview του video του GS Diamonds

GS Diamonds Website Unboxing (με υπότιτλους)

Δείτε στο video πώς φτιάξαμε ένα από τα πιο πολύπλοκα και εντυπωσιακά μας project. Το GS Diamonds, το eshop του μεγαλύτερου εμπόρου διαμαντιών στην Αυστραλία.

Δείτε το video
preview του video με τον Αποστόλη του White Goods

Σκέψεις & ανησυχίες ενός νέου για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Δείτε στο video απόσπασμα από εσωτερική συζήτηση προόδου, 7 μήνες μετά τη δημοσίευση του καινούριου site του White Goods.

Δείτε το video
preview του βιντεο πως να μετρήσετε την ταχύτητα του site σας

Πώς να μετρήσετε την ταχύτητα του site σας

Μετρήστε και βελτιστοποιήσετε την ταχύτητα φορτώματος του site σας ή του e-shop σας.

Δείτε το video
preview του βιντεο τι είναι το usability testing

Εισαγωγή στο Usability Testing και στο Userfeel με τη Netstudio

Τι είναι το usability testing και πώς μπορεί η Netstudio να σας βοηθήσει να βελτιστοποιήσετε το site σας, το eshop σας ή την εφαρμογή σας.

Δείτε το video
preview του βιντεο Website Unboxing Forel.gr

"Από την πρώτη στιγμή καταλάβαμε ότι θα τα πάμε καλά. Και τελικά είχαμε δίκιο. Τα πήγαμε πολύ καλά."

Δείτε πώς φτιάξαμε το e-shop μόδας Forel.gr και πώς σχολιάζει τη συνεργασία ο Μάκης Χατζούλας.

Δείτε το video