Όλοι θέλουν η σελίδα τους να είναι "ποιοτική", αλλά αυτό σημαίνει διαφορετικά πράγματα για τον καθένα. Για εμάς στη netstudio ποιοτική ιστοσελίδα σημαίνει:
Να λειτουργεί σε όλους τους browsers και να εμφανίζεται σωστά.
Όταν προγραμματίζουμε την ιστοσελίδα ελέγχουμε ότι θα εμφανίζεται με τον ίδιο τρόπο τόσο σε Internet Explorer όσο και σε Firefox, Netscape, Opera, Safari. Κάθε ένα από αυτά τα προγράμματα πλοήγησης έχει τις ιδιαιτερότητές του και αν δε γίνει αυτός ο έλεγχος, τότε ένα ποσοστό των επισκεπτών της ιστοσελίδας, θα τη βλέπουν σπασμένη ή ακόμα και δε θα μπορούν να τη δουν καθόλου. Σήμερα, πάνω από 15% των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα χρησιμοποιούν εναλλακτικούς browsers (browsers εκτός του Internet Explorer)
Να έχει προγραμματιστεί με βάση τα web standards ώστε να λειτουργεί σωστά και σε επόμενες εκδόσεις των browser.
Η διεθνής κοινοπραξία για το internet (World Wide Web Consortium ή W3C) έχει ορίσει κάποιες προδιαγραφές-πρότυπα και οδηγίες για τον τρόπο προγραμματισμού των ιστοσελίδων. Ακολουθώντας αυτά τα πρότυπα, βεβαιωνόμαστε ότι οι ιστοσελίδες που αναπτύσσουμε θα λειτουργούν σε όλων των ειδών τις συσκευές που κυκλοφορούν σήμερα και που πρόκειται να κυκλοφορήσουν στο μέλλον.
Να εμφανίζεται (φορτώνει) γρήγορα.
Ο βασικότερος λόγος που κάποιος εγκαταλείπει ("φεύγει" από) μια ιστοσελίδα είναι ότι αργεί να εμφανιστεί ("φορτώσει"). Το πόσο γρήγορα θα εμφανιστεί μια σελίδα στην οθόνη του επισκέπτη έχει να κάνει από την επεξεργασία που έχει γίνει στα γραφικά της. Το κείμενο μιας ιστοσελίδας φορτώνει πολύ γρήγορα. Ο καθοριστικός παράγοντας είναι η συμπίεση των γραφικών της (φωτογραφίες, εικόνες κτλ.) που μπορεί να κάνει την ίδια ιστοσελίδα να φορτώνει στο ένα δέκατο του χρόνου.
Να είναι ευανάγνωστη περνώντας την πληροφορία αβίαστα.
Αν και η πρώτη εικόνα κάθε ιστοσελίδας είναι καθοριστική για το αν θα παραμείνει σε αυτή ο επισκέπτης, τελικά η πληροφορία είναι αυτή που θα οδηγήσει τον επισκέπτη στο επιθυμητό για τον επιχειρηματία αποτέλεσμα. Προσέχουμε λοιπόν η πληροφορία να είναι εύκολο να βρεθεί, να είναι σαφής και εύστοχη.
Να ακολουθεί τα μοτίβα χρηστικότητας που έχουν συνηθίσει οι χρήστες του διαδικτύου.
Δεν είναι σωστό να πηγαίνουμε αντίθετα στις συνήθειες των χρηστών. Οι χρήστες έχουν συνηθίσει μερικά πράγματα όπως να κάνουν κλικ (θεωρώντας ότι είναι σύνδεσμος - link) σε υπογραμμισμένο μπλε κείμενο. Επίσης, έχουν συνηθίσει να πηγαίνουν στην αρχική σελίδα μιας ιστοσελίδας πατώντας στο λογότυπο που βρίσκεται πάνω αριστερά στην οθόνη. Ακόμα, ψάχνουν για link προς τα στοιχεία ή φόρμα επικοινωνίας (contact us) στο τελευταίο link της μπάρας πλοήγησης.
Να χρησιμοποιεί αρμονικό και καλαίσθητο συνδυασμό χρωμάτων.
Ο μέσος χρήστης αφιερώνει σε μια ιστοσελίδα 3-5 δευτερόλεπτα για να "αποφασίσει" αν είναι στη σωστή σελίδα. Το οπτικό σύνολο θα πρέπει να είναι ξεκούραστο στο μάτι και να "καλεί" τον επισκέπτη να εξερευνήσει την ιστοσελίδα.
Να παραμένει στον στόχο της (όποιος κι αν είναι αυτός).
Πριν ξεκινήσουμε το σχεδιασμό της ιστοσελίδας, ορίζουμε τον στόχο της. Σε ποιους θα απευθύνεται και τι θέλουμε να πετύχουμε με αυτή. Ενδεικτικά κάποιοι από τους στόχους μιας ιστοσελίδας μπορεί να είναι: προσέλκυση νέων πελατών, δημιουργία επιχειρηματικών επαφών, παρουσίαση προϊόντων, συλλογή e-mail για δημιουργία βάσης δεδομένων, αναβάθμιση προφίλ κτλ.
Φτιάχνουμε ποιοτικές ιστοσελίδες για έναν μόνο λόγο. Για να βοηθήσουμε εσάς να πετύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.