Πώς να βελτιστοποιήσετε το drupal site σας με τη νέα πλατφόρμα a/b testing του Google, content experiments

expert

abΣήμερα "αποσύρεται" το Google Website Optimizer, το οποίο δε θα είναι πια διαθέσιμο ως ξεχωριστό προϊόν. Αντικαθίσταται από το νέο εργαλείο Content Experiments - Πειράματα το οποίο είναι ενσωματωμένο στο Google Analytics. Έτσι, αν ήδη έχετε εγκατεστημένο το Google Analytics στο Drupal site σας (που θα πρέπει να το έχετε), τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα Πειράματα για να δοκιμάσετε διαφορετικές εκδοχές στις σελίδες σας και να δείτε ποια αποδίδει καλύτερα. Προς το παρόν, το νέο εργαλείο περιορίζεται στη διενέργεια A/B Testing, τα Multivariate Tests δεν είναι ακόμα διαθέσιμα. Τι μπορείτε να κάνετε με το A/B Testing; Μπορείτε να δημιουργήσετε διαφορετικές εκδοχές των σελίδων σας και να δείτε ποιες αποδίδουν καλύτερα ως προς το ποσοστό μετατροπής. Βασικά σημεία που μπορείτε να δοκιμάσετε είναι οι τίτλοι των σελίδων, οι εικόνες, το στήσιμό τους, το περιεχόμενό τους. Όσο πιο εμφανείς είναι οι διαφορές ανάμεσα στις 2 ή περισσότερες παραλλαγές, τόσο το καλύτερο. Content ExperimentsΜπορείτε να χρησιμοποιήσετε το νέο εργαλείο πηγαίνοντας στην ενότητα "Περιεχόμενο" (Content) και επιλέγοντας τα "Πειράματα" (Content Experiments). Από εκεί, πατήστε το κουμπί "Δημιουργία πειράματος" (Create experiment). Το εργαλείο θα σας οδηγήσει βήμα βήμα στο στήσιμο του πειράματός σας. Η διαδικασία έχει απλοποιηθεί αρκετά. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να εγκαταστήσετε ένα κομμάτι κώδικα αμέσως μετά το <head> του template σας. Ανάλογα με το theme που χρησιμοποιείτε για το site σας, το πιο πιθανό είναι ότι αυτό θα το βρείτε στο αρχείο html.tpl.php. Το πρόβλημα είναι ότι αυτό το κομμάτι κώδικα πρέπει να εμφανίζεται μόνο στη σελίδα που θέλετε να δοκιμάσετε. Έτσι, αν υποθέσουμε ότι θέλετε να τρέξετε ένα πείραμα για τη σελίδα με εσωτερικό κωδικό node/20, τότε ο κώδικας πρέπει να εμφανίζεται μόνο όταν πηγαίνετε στη σελίδα yoursite.com/node/20 ή στην αντίστοιχη φιλικό της URL. Θα πρέπει να προσθέσετε τον παρακάτω κώδικα πριν από το κομμάτι κώδικα που θας σας δώσει το Google, αμέσως μετά το <head>

<?php 
if ($node = menu_get_object()) {
  $nid = $node->nid;
}
if (isset($nid)) {
  if ($nid == 20) {
?>

και αυτό μετά τον κώδικα του Google:

<?php
  }
}
?>

Με αυτό τον τρόπο, ο κώδικας που είναι υπεύθυνος για τη διενέργεια του πειράματος, θα εμφανίζεται μόνο στη σελίδα node/20. Φυσικά, θα πρέπει να αντικαταστήσετε στον παραπάνω κώδικα το 20 με το αντίστοιχο node id της δικής σας σελίδας που θέλετε να δοκιμάσετε. Το καλό με τα πειράματα του Google Analytics πλέον, είναι ότι δεν περιορίζονται στην αναφορά μόνο των μετατροπών και των ποσοστών μετατροπής. Μπορείτε να βλέπετε και τη χρήση του site ανά παραλλαγή, δηλαδή τις σελίδες ανά επίσκεψη, το ποσοστό αναπήδησης (bounce rate), τον χρόνο παραμονής κτλ. δίνοντάς σας μια συνολικότερη εικόνα για την απόδοση του πειράματος που τρέχετε.

Η Netstudio είναι Google Analytics και Website Optimizer Certified Partner. Έχουμε διενεργήσει πολλά A/B και Multivariate tests. Μετά από όλα αυτά τα χρόνια πειραμάτων, μπορώ να πω ότι αν δεν έχετε ξεκινήσει ήδη να τρέχετε πειράματα στο site σας, χάνετε χρήματα!

Σας εύχομαι Καλά Πειράματα!

Γιάννης

Γράφει ο Γιάννης

Founder & CEO

Σχολιάστε το άρθρο