Πώς να επιλέξεις λογότυπο όταν όλα αποτυπώνουν επιτυχημένα το brief;

logo

Και πολύ καλά κάνεις να νιώθεις δικαιωμένος από την επιλογή σου να αναθέσεις σε καλή ομάδα το εταιρικό σου λογότυπο. Και φυσικά, όπως θα περίμενες, όταν έρθει η πολυαναμενόμενη στιγμή, λαμβάνεις στο email σου τις προτάσεις του γραφίστα με το σκεπτικό για κάθε πρόταση λογοτύπου, που έχει προκύψει από το brief με τις αξίες που έδωσες.

Το καλό είναι ότι μπροστά σου βλέπεις μερικές πολύ καλές επιλογές.

Το κακό είναι ότι όλες είναι σύμφωνα με το brief, δηλαδή, λογότυπα κομμένα και ραμμένα με το σκεπτικό και τις αξίες της επιχείρησής σου.

Ω δυστυχία!  Ο γραφίστας έχει ήδη παρουσιάσει στο rationale της κάθε πρότασης όλα τα στοιχεία. Η απόφαση τώρα πρέπει να είναι δική σου, γιατί το λογότυπο της επιχείρησής σου θα είναι αυτό που θα κοιτάς τα επόμενα χρόνια στους φακέλους, στα επιστολόχαρτα, στα έντυπα και στο site σου.

Έλα όμως που οι φιναλίστ προτάσεις σού φαίνονται καλές, η κάθε μία για τον δικό της λόγο;

Εδώ, χρειάζεται να προχωρήσεις με σίγουρα βήματα, για να φτάσεις στην τελική επιλογή για την οποία δεν θα μετανιώσεις.

Για μια αρκετά ασφαλή διαδικασία επιλογής εταιρικού λογοτύπου μπορείς να ακολουθήσεις τα εξής βήματα:

Βήμα 1

Επιλέγεις τα λογότυπα που απλώς, σου αρέσουν, εκφράζοντας εσύ γραπτώς, με μια πρόταση, τους λόγους για τους οποίους σου αρέσουν.

Βήμα 2

Με τη βοήθεια του/της κειμενογράφου που πρότεινε το brand name καταλήγεις στις 3 κυριότερες αξίες της επιχείρησής σου, τις οποίες πρέπει να εκφράζει το λογότυπο. Π.χ. Δυναμικότητα, Αξιοπιστία, Προσιτές Τιμές.

Βήμα 3

Ξανακοιτάζετε μαζί με τα στελέχη της επιχείρησης τις επιλογές σας και βαθμολογείτε κάθε μία, από το 1 μέχρι το 5 για κάθε μία από τις παραπάνω 3 αξίες. Δηλαδή, Δ 5 +Α 2 +ΠΤ 1 = 8 (για την 1η επιλογή) κ.λπ.

Βήμα 4

Για αυτές τις προτάσεις δείτε το σκεπτικό που έχει γράψει ο γραφίστας μας και αυτό που έχει γράψει η κειμενογράφος ΧΩΡΙΣ να κοιτάτε τα ίδια τα λογότυπα και επαναλάβετε τη διαδικασία για κάθε μία από τις 3 κύριες αξίες που θέλετε να εκφράζει το λογότυπο.

Βήμα 5

Προσθέστε για κάθε λογότυπο τη συνολική βαθμολογία από τις αξιολογήσεις στα Βήματα 3 και 4.

Βήμα 6

Δείτε το λογότυπο που συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία.

Λογικά, πρέπει να είναι αυτό που σας εκφράζει περισσότερο. (Από άποψη ποιότητας, ξέρετε ότι είναι όλα καλά).

Βήμα 7

Αφήστε τουλάχιστον μία μέρα να περάσει και μία νύχτα, χωρίς να αναθέσετε τίποτα.

Βήμα 8

Δείτε και πάλι τα λογότυπα που είχατε επιλέξει και, αυτή τη φορά, επιλέξτε μόνο ένα λογότυπο (το ίδιο ή άλλο) χωρίς καμμία λογική, έτσι επειδή απλώς σας αρέσει περισσότερο.

Βήμα 9

Ζητήστε μας να δείτε το "τεκμηριωμένα επιλεγμένο" λογότυπο και αυτό που ζήτησε η ψυχή σας πάνω σε 1 επιστολόχαρτο και σε έναν φάκελλο.

Ή γράψτε μας και ξεκινήστε από την αρχή μαζί μας το συναρπαστικό “ταξίδι” για το νέο σας λογότυπο!

Διονυσία

Γράφει η Διονυσία

Copywriter

Σχολιάστε το άρθρο