Με ποιο τρόπο κατατάσσει το Google τις ιστοσελίδες.

Στόχος κάθε ιδιοκτήτη ιστοσελίδας είναι να φέρει κόσμο στην ιστοσελίδα του για να τη διαβάσουν (γι'αυτό δεν την έφτιαξε άλλωστε;). Ο κυριότερος τρόπος προσέλκυσης επισκεπτών σε μια ιστοσελίδα είναι μέσω των μηχανών αναζήτησης. Αυτό που κάνουν αυτές οι μηχανές είναι να αρχειοθετούν όλες τις σελίδες του internet έτσι ώστε όταν κάποιος ψάξει για κάτι χρησιμοποιώντας μια λέξη-κλειδί ή μια φράση, να του εμφανίζουν τις ιστοσελίδες που περιέχουν τη λέξη ή φράση που αναζήτησε.
 
Η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης παγκοσμίως αλλά και ιδιαίτερα στην Ελλάδα (πάνω από 85% των χρηστών την προτιμούν) είναι το Google (γκουγκλ). Ο λόγος που ο κόσμος την προτιμά είναι γιατί καταφέρνει να εμφανίζει πρώτες πρώτες τις πιο σχετικές με το θέμα που ψάχνουμε ιστοσελίδες. Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση πολύπλοκων αλγόριθμων που "βαθμολογούν" κάθε ιστοσελίδα ανάλογα με τη σημασία της έτσι ώστε να εμφανίζουν στο χρήστη την πληροφορία που ψάχνει άμεσα και γρήγορα.
 
Ας δούμε λοιπόν το θέμα από τη μεριά του ιδιοκτήτη μιας ιστοσελίδας που παρουσιάζει ένα ξενοδοχείο στη Μύκονο. Στόχος του ιδιοκτήτη είναι να εμφανιστεί η ιστοσελίδα του στα πρώτα αποτελέσματα της αναζήτησης "mykonos hotels". Ο ακριβής αλγόριθμος που χρησιμοποιεί το Google για την εμφάνιση των αποτελεσμάτων κρατείται επτασφράγιστο μυστικό καθώς είναι ο λόγος της επιτυχίας του, πολλά πράγματα όμως για το πώς λειτουργεί είναι γνωστά. Έτσι, γνωρίζουμε ότι αυτός ο αλγόριθμος λαμβάνει υπόψη του πάνω από 120 διαφορετικούς παράγοντες! Μερικοί από αυτούς είναι: ο Τίτλος της ιστοσελίδας, πόσες φορές εμφανίζονται οι λέξεις κλειδιά στο περιεχόμενο της σελίδας, πόσες φορές εμφανίζονται στα meta tags, πόσο παλιά κατοχυρώθηκε το domain της ιστοσελίδας, κάθε πότε ανανεώνεται η ιστοσελίδα, πόσες παραπομπές (links) προς εξωτερικές ιστοσελίδες περιέχει, πόσες άλλες ιστοσελίδες έχουν παραπομπή προς αυτήν, τι είδους είναι οι άλλες ιστοσελίδες που έχουν παραπομπή προς αυτή και πολλά πολλά άλλα.
 
Ο πιο σημαντικός παράγοντας που ανεβάζει μια ιστοσελίδα σε μια δεδομένη φράση κλειδί είναι το πόσες άλλες σελίδες στο internet έχουν link προς αυτή την ιστοσελίδα και κατά πόσο αυτές οι ιστοσελίδες είναι σχετικές με το θέμα της. Αυτό σημαίνει ότι ένας τρόπος για να "ανεβάσουμε" τη σελίδα μας ψηλότερα για τη φράση κλειδί που μας ενδιαφέρει, πρέπει να αποκτήσουμε link σε άλλες ιστοσελίδες προς τη δικιά μας. Στο παραπάνω παράδειγμά μας, κάνοντας μια μικρή έρευνα βλέπουμε ότι οι σελίδες που εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις στη φράση "mykonos hotels" έχουν πάνω από πεντακόσια (500) "εισερχόμενα links".
 
Το πώς αποκτάμε link σε άλλες σελίδες προς τη δική μας θα είναι το θέμα επόμενου άρθρου μας.
Γιάννης

Γράφει ο Γιάννης

Founder & CEO

Σχόλια
avatar

12/12/2007 - 20:55

ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

ΚΑΛΟ!

avatar

04/04/2008 - 01:11

JEN

THANX-VERY HELPFUL TIPS. WELL DONE!

avatar

04/04/2008 - 01:12

Παναγόπουλος Γιώργος

περιεκτικό άρθρο, κατανοητό

avatar

12/04/2008 - 15:00

Σολανάκη Αντωνία

Οι πληροφορίες σας λειτουργούν ως χάρτης προς το θησαυρό....για αυτούς που είναι ανοικτοί στην γνώση. Οι υπόλοιποι ούτε κατάλαβαν τι εννοείτε....

avatar

22/04/2008 - 11:40

Ζαχαρόπουλος Αντώνιος

Πολύ καλό το κείμενο. Βέβαια αυτό θα δείξει από το αποτέλεσμα.

avatar

04/02/2009 - 18:01

Λάσκος Γεώργιος

Πολύ σωστά... Σαφή όλα όσα αναγράφονται άνωθεν.

Σχολιάστε το άρθρο

Συμβουλές digital marketing από το blog μας

preview του βίντεο Unboxing Regalinas

Website Unboxing Regalinas

Δείτε πώς ανακατασκευάσαμε το ηλεκτρονικό κατάστημα μόδας Regalinas.gr και τι αποτέλεσμα έφερε αυτή η ανακατασκευή.

Δείτε το video
preview του βίντεο του βίντεο με την Εύη Λούλη

Η Εύη Λούλη μιλάει για τη Netstudio

Η Εύη Λούλη, υπεύθυνη Marketing του Ομίλου Λούλη, μιλάει για τη συνεργασία του Ομίλου Λούλη με τη Netstudio.

Δείτε το video
preview του βίντεο με τα 4 πιο σημαντικά σημεία σε κάθε site ή e-shop

Τα 4 πιο σημαντικά σημεία σε κάθε site ή e-shop

Δείτε ποια είναι τα πρώτα σημεία που κοιτάω ΚΑΘΩΣ μιλάω στο τηλέφωνο με υποψήφιους πελάτες που μου ζητούν να προτείνω βελτιώσεις στο site τους.

Δείτε το video
preview του video του GS Diamonds

GS Diamonds Website Unboxing (με υπότιτλους)

Δείτε στο video πώς φτιάξαμε ένα από τα πιο πολύπλοκα και εντυπωσιακά μας project. Το GS Diamonds, το eshop του μεγαλύτερου εμπόρου διαμαντιών στην Αυστραλία.

Δείτε το video
preview του video με τον Αποστόλη του White Goods

Σκέψεις & ανησυχίες ενός νέου για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Δείτε στο video απόσπασμα από εσωτερική συζήτηση προόδου, 7 μήνες μετά τη δημοσίευση του καινούριου site του White Goods.

Δείτε το video
preview του βιντεο πως να μετρήσετε την ταχύτητα του site σας

Πώς να μετρήσετε την ταχύτητα του site σας

Μετρήστε και βελτιστοποιήσετε την ταχύτητα φορτώματος του site σας ή του e-shop σας.

Δείτε το video
preview του βιντεο τι είναι το usability testing

Εισαγωγή στο Usability Testing και στο Userfeel με τη Netstudio

Τι είναι το usability testing και πώς μπορεί η Netstudio να σας βοηθήσει να βελτιστοποιήσετε το site σας, το eshop σας ή την εφαρμογή σας.

Δείτε το video
preview του βιντεο Website Unboxing Forel.gr

"Από την πρώτη στιγμή καταλάβαμε ότι θα τα πάμε καλά. Και τελικά είχαμε δίκιο. Τα πήγαμε πολύ καλά."

Δείτε πώς φτιάξαμε το e-shop μόδας Forel.gr και πώς σχολιάζει τη συνεργασία ο Μάκης Χατζούλας.

Δείτε το video