7 τακτικές για να προωθήσεις αποτελεσματικά μια τοπική επιχείρηση

7 Τακτικές για να προωθήσεις αποτελεσματικά μια τοπική επιχείρηση

Οι τοπικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες όπως υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, εστιατόρια κ.α. εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τους τοπικούς αγοραστές. Σε έναν κόσμο λιανικής πώλησης, οι τοπικές επιχειρήσεις χρειάζεται να έχουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Οι πληρωμένες διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησης (και όχι μόνο) μπορούν να διαμορφώσουν αυτά τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και να αυξήσουν τις πωλήσεις μιας τοπικής επιχείρησης.

Ωστόσο, η ανάπτυξη μιας διαφημιστικής καμπάνιας για την προώθηση μιας τοπικής επιχείρησης δεν είναι εύκολη υπόθεση. Πρέπει να σχεδιάσεις προσεκτικά κάθε ενέργεια, κι αυτό διότι σε αντίθεση με ένα online κατάστημα δεν έχεις δεδομένα τα οποία θα σου δείξουν εύκολα πόσο αποδίδουν οι διαφημίσεις που έχεις φτιάξει. Όταν δεν έχεις metrics όπως Transactions, Conversion Rate, κόστος μετατροπής κ.α τότε δεν μπορείς να διασφαλίσεις εύκολα ότι τα χρήματα της καμπάνιας μεταφράζονται σε κερδοφόρες πωλήσεις.

Pay per Click για τοπικές επιχειρήσεις

Μια επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου που μπορεί να στείλει τα προϊόντα της οπουδήποτε μπορεί εύκολα να ρυθμίσει τις καμπάνιες ώστε να εμφανίζονται σε όλη την Ελλάδα ή ακόμα και να δημιουργήσει μια διεθνή διαφημιστική καμπάνια. Μια επιχείρηση που βασίζεται στον τοπικό πληθυσμό δεν μπορεί να κάνει το ίδιο, η εμφάνιση μιας διαφήμισης μιας τοπικής επιχείρησης σε κάποιον που δε βρίσκεται στην περιοχή μάλλον θα ήταν πεταμένα λεφτά. Αυτό μπορεί να οδηγήσει έναν ιδιοκτήτη καταστήματος να πιστεύει ότι οι καμπάνιες PPC δεν αξίζουν τον κόπο.

Στην πραγματικότητα, τα PPC εργαλεία είναι ένας εξαιρετικός τρόπος προώθησης για τοπικές επιχειρήσεις. Χρειάζεται μόνο μια διαφορετική στρατηγική.

 

7 τακτικές για να κυριαρχήσετε στις τοπικές αναζητήσεις

Local PPC είναι η ορολογία που χρησιμοποιούμε στη δουλειά μας για να αναφερθούμε σε στρατηγικές και τακτικές που αποσκοπούν στην αξιοποίηση του κοινού που βρίσκεται κοντά σε μία επιχείρηση.

Η ανάπτυξη μιας τοπικής στρατηγικής PPC ξεπερνά αυτό που θα φαντάζονται οι περισσότεροι, τη ρύθμιση δηλαδή μιας καμπάνιας σε συγκεκριμένες τοποθεσίες. Εάν θέλετε να ξεχωρίσετε και να “χτυπήσετε” τους ανταγωνιστές σας, πρέπει να χρησιμοποιήσετε κάθε εργαλείο που έχετε στη διάθεσή σας.

Εδώ είναι 7 τακτικές που πρέπει να χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε μια κυρίαρχη τοπική στρατηγική πληρωμένης αναζήτησης.

1. Στόχευση καμπανιών με χρήση τοπικών στοχεύσεων

Για μια τοπική επιχείρηση η γεωγραφική στόχευση είναι απαραίτητη. Οι διαφημίσεις Google παρέχουν έξυπνες επιλογές γεωγραφικής στόχευσης για τοπικές καμπάνιες PPC. Αυτό σας επιτρέπει να περιορίσετε τις διαφημίσεις προβολής σε πελάτες στις επιλεγμένες τοποθεσίες. Για παράδειγμα, εάν διαθέτετε κατάστημα στο Περιστέρι, μπορείτε να δημιουργήσετε καμπάνιες PPC που απευθύνονται σε πιθανούς πελάτες που βρίσκονται στη συγκεκριμένη περιοχή.

Σε πολλές χώρες η Google σας επιτρέπει να επιλέξετε περιοχές με χρήση ταχυδρομικού κώδικα, γειτονιάς και πόλης για να στοχεύετε διαφημίσεις μόνο σε συγκεκριμένες τοποθεσίες. Η Google σας επιτρέπει ακόμη να σχεδιάσετε μια ακτίνα προσαρμοσμένου μεγέθους που θα επικεντρώνεται στη διεύθυνση του καταστήματός σας. Στην Ελλάδα αυτές οι επιλογές έχουν ακόμα κάποιες αδυναμίες αλλά τα τελευταία χρόνια έχουν βελτιωθεί πολύ.

 

Μπορείτε επίσης να αποτρέψετε την εμφάνιση των διαφημίσεών σας σε ορισμένες τοποθεσίες, προσθέτοντας αρνητικούς γεωγραφικούς στόχους (αν και δεν επιτρέπεται να εξαιρέσετε προσαρμοσμένες ακτίνες).

Πριν ξεκινήσετε τις καμπάνιες σας με τις γεωγραφικές στοχεύσεις που έχετε επιλέξει, ελέγξτε ξανά ότι οι ρυθμίσεις παράδοσης διαφημίσεων έχουν οριστεί ειδικά σε χρήστες στις στοχευμένες τοποθεσίες σας. 

 

 

Αυτό θα μειώσει τα άστοχα κλικ, βελτιώνοντας την στόχευση της διαφήμισης αξιοποιώντας καλύτερα τον προϋπολογισμό σας.

2. Στόχευση καμπανιών με χρήση τοπικών όρων

Ένας εναλλακτικός τρόπος για να στοχεύσετε τοπικές αναζητήσεις είναι να εμφανίσετε διαφημίσεις σε χρήστες που ψάχνουν με χρήση γεωγραφικού προσδιορισμού στην αναζήτησή τους. Μπορεί αυτός ο τρόπος να μη δίνει πάντα μεγάλο όγκο αναζητήσεων αλλά είναι αρκετά στοχευμένος και για πολλά χρόνια ήταν και η μόνη επιλογή που είχαμε διότι οι γεωγραφικές στοχεύσεις σε συγκεκριμένες περιοχές δε λειτουργούσαν στην Ελλάδα.

3. Επέκταση τοποθεσίας

Οι επεκτάσεις τοποθεσίας έχουν σχεδιαστεί για να αυξάνουν τις φυσικές επισκέψεις στις τοπικές επιχειρήσεις. Η επέκταση χρησιμοποιεί την καταχώρηση της Google My Business (GMB) για να εμφανίσει την τοποθεσία σας στο Google Maps απευθείας στο SERP.

Αυτές οι επεκτάσεις είναι κατάλληλες για εμφάνιση κάθε φορά που η διαφήμιση με κείμενο εμφανίζεται στο χρήστη. Αυτό δε σημαίνει ότι είναι εγγυημένη η εμφάνισή της. Δεν υπάρχει τρόπος να αναγκάσουμε την Google να προβάλλει επεκτάσεις τοποθεσίας κάθε φορά που εμφανίζεται η διαφήμισή μας. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να το έχουμε ρυθμίσει σωστά για να μπορεί να λειτουργήσει.

Εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε επεκτάσεις τοποθεσίας για τις καμπάνιες διαφημίσεων Google, πρέπει να έχετε μια καταχώριση του Google My Business. Συνδέστε το λογαριασμό σας GMB με το λογαριασμό σας στο Google Ads και είστε έτοιμοι!

4. Κλήσεις επεκτάσεων

Οι επεκτάσεις κλήσεων εμφανίζουν τον αριθμό τηλεφώνου σας ακριβώς κάτω από τον τίτλος της διαφήμισης με κείμενο στο SERP. Αυτή η επιλογή επιτρέπει στους χρήστες να σας καλούν απευθείας από το SERP, αντί να τους ζητείται να κάνουν κλικ στον ιστότοπό σας. Αυτό είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο όταν κάποιος ψάχνει για γρήγορη επικοινωνία και ενημέρωση.

Σε ορισμένες χώρες οι Διαφημίσεις Google σας επιτρέπουν επίσης να χρησιμοποιείτε έναν αριθμό προώθησης που δημιουργείται δυναμικά, ώστε να μπορείτε να παρακολουθείτε πόσες τηλεφωνικές κλήσεις έχετε λάβει μέσω των διαφημίσεών σας. Μπορείτε να τις παρακολουθήσετε απευθείας μέσα στο περιβάλλον χρήστη και ακόμη και να επιλέξετε κλήσεις στις μετρήσεις μετατροπής. Όσο χρησιμοποιείτε έναν αριθμό προώθησης Google, μπορείτε να ορίσετε συγκεκριμένους τύπους κλήσεων (για παράδειγμα, που διαρκούν τουλάχιστον δύο λεπτά) για να μετρήσετε ως μετατροπή για την καμπάνια σας.

Αυτές οι επεκτάσεις όχι μόνο διευκολύνουν τη ζωή των δυνητικών πελατών, αλλά σας δίνουν επιπλέον πληροφορίες σχετικά με τις καλύτερες επιδόσεις των καμπανιών. 

5. Local Search Campaigns

Η Google παρουσίασε τις Local Search καμπάνιες στα μέσα του 2018 ως έναν τύπο καμπάνιας στοχευμένο για τα Google Maps. Αυτή η αυτοματοποιημένη καμπάνια χρησιμοποιεί τον ισχυρό AI της Google για να οδηγεί επισκέψεις στο κατάστημα και να μετρά τις επισκέψεις των καταστημάτων ως μετατροπές. Μοιάζουν πολύ με τις επεκτάσεις τοποθεσίας και είναι κατάλληλες για εμφάνιση στους Χάρτες Google, στην αναζήτηση Google μέσω των Χαρτών Google ή του GMB, στο YouTube και στο δίκτυο εμφάνισης της Google.

Σε αντίθεση με τις επεκτάσεις τοποθεσίας που συνοδεύουν τη διαφήμιση με κείμενο, οι διαφημίσεις τοπικής καμπάνιας είναι η ίδια η ενότητα διαφημίσεων. Μόλις ορίσετε τον προϋπολογισμό της καμπάνιας, η Google δημιουργεί αυτομάτως αυτές τις διαφημίσεις για εσάς και τις εμφανίζει σε όλα τα δίκτυα που αναφέρονται παραπάνω.

6. Online Κατάλογοι Επαγγελματιών και Επιχειρήσεων 

Οι Online Κατάλογοι Επαγγελματιών και Επιχειρήσεων είναι ένας φανταστικός τρόπος για να οδηγήσετε τοπικές αναζητήσεις. 

Αξιοποιήστε στο έπακρο τις καταχωρήσεις σας που προσφέρουν αυτές οι πλατφόρμες. Ενημερωθείτε για τις διαθέσιμες επιλογές καταχωρήσεων που σας προσφέρει η κάθε πλατφόρμα και δημιουργήστε ένα πλήρες προφίλ παρουσίασης της επιχείρησή σας με φωτογραφίες, περιγραφές, σχόλια πελατών και ανάλυση όλων των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρετε. 

7. Ρύθμιση στόχων Google Analytics για τοπικές επιχειρήσεις

Οι πάροχοι υπηρεσιών όπως οι κλειδαράδες, οι υδραυλικοί, τεχνικές εταιρίες κ.α έχουν διαφορετικούς επιχειρηματικούς στόχους από τους λιανοπωλητές προϊόντων. Αντί να πωλούν ένα προϊόν, οι επιχειρήσεις αυτές βασίζονται σε ραντεβού και κρατήσεις για να αυξήσουν τα έσοδά τους. Βασικό μέσο για να γίνει κάτι τέτοιο, σχεδόν αποκλειστικά, είναι η τηλεφωνική επικοινωνία. Για αυτό είναι σημαντικό να μπορούμε να ξέρουμε από ποιες διαφημίσεις έρχονται οι επικοινωνίες, για να κατευθύνουμε καλύτερα τις καμπάνιες μας. 

Το να καταγράψεις στα εργαλεία ανάλυσης μία τέτοια ενέργεια έχει διάφορες δυσκολίες και περιορισμούς. Θα χρειαστεί να γίνουν clickable τα τηλέφωνα στη σελίδα που προωθούμε, να ρυθμίσουμε κάποια event που θα μετράνε το click του τηλεφώνου καθώς και να φτιαχτούν αντίστοιχοι στόχοι στο Google analytics που θα καταγράψουν αυτή τη συμπεριφορά. 

 

Με αυτές τις ρυθμίσεις δεν θα καταφέρουμε να πιάσουμε όλες τις επικοινωνίες αλλά θα έχουμε ένα καλό δείγμα.

 

Κερδίστε με τη δύναμη των τοπικών στρατηγικών διαφήμισης

Οι τοπικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν μοναδικές προκλήσεις κατά τη δημιουργία μιας εκστρατείας PPC. Χρησιμοποιήστε τις 7 παραπάνω τακτικές για να εφαρμόσετε μια ισχυρή τοπική στρατηγική που έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει πραγματικά αποτελέσματα. 

Πείτε αντίο σε ευρείες στοχεύσεις τοποθεσίας και γενικές καμπάνιες διαφημίσεων με κείμενο που δεν προσελκύουν το κοινό σας. Αγκαλιάστε τις δυνατότητες των διαθέσιμων εργαλείων και προσελκύστε νέους πελάτες κοντά σας!

Γιώργος

Γράφει ο Γιώργος

Digital Marketing Director

Σχολιάστε το άρθρο

Συμβουλές digital marketing από το blog μας

preview του βίντεο Unboxing Regalinas

Website Unboxing Regalinas

Δείτε πώς ανακατασκευάσαμε το ηλεκτρονικό κατάστημα μόδας Regalinas.gr και τι αποτέλεσμα έφερε αυτή η ανακατασκευή.

Δείτε το video
preview του βίντεο του βίντεο με την Εύη Λούλη

Η Εύη Λούλη μιλάει για τη Netstudio

Η Εύη Λούλη, υπεύθυνη Marketing του Ομίλου Λούλη, μιλάει για τη συνεργασία του Ομίλου Λούλη με τη Netstudio.

Δείτε το video
preview του βίντεο με τα 4 πιο σημαντικά σημεία σε κάθε site ή e-shop

Τα 4 πιο σημαντικά σημεία σε κάθε site ή e-shop

Δείτε ποια είναι τα πρώτα σημεία που κοιτάω ΚΑΘΩΣ μιλάω στο τηλέφωνο με υποψήφιους πελάτες που μου ζητούν να προτείνω βελτιώσεις στο site τους.

Δείτε το video
preview του video του GS Diamonds

GS Diamonds Website Unboxing (με υπότιτλους)

Δείτε στο video πώς φτιάξαμε ένα από τα πιο πολύπλοκα και εντυπωσιακά μας project. Το GS Diamonds, το eshop του μεγαλύτερου εμπόρου διαμαντιών στην Αυστραλία.

Δείτε το video
preview του video με τον Αποστόλη του White Goods

Σκέψεις & ανησυχίες ενός νέου για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Δείτε στο video απόσπασμα από εσωτερική συζήτηση προόδου, 7 μήνες μετά τη δημοσίευση του καινούριου site του White Goods.

Δείτε το video
preview του βιντεο πως να μετρήσετε την ταχύτητα του site σας

Πώς να μετρήσετε την ταχύτητα του site σας

Μετρήστε και βελτιστοποιήσετε την ταχύτητα φορτώματος του site σας ή του e-shop σας.

Δείτε το video
preview του βιντεο τι είναι το usability testing

Εισαγωγή στο Usability Testing και στο Userfeel με τη Netstudio

Τι είναι το usability testing και πώς μπορεί η Netstudio να σας βοηθήσει να βελτιστοποιήσετε το site σας, το eshop σας ή την εφαρμογή σας.

Δείτε το video
preview του βιντεο Website Unboxing Forel.gr

"Από την πρώτη στιγμή καταλάβαμε ότι θα τα πάμε καλά. Και τελικά είχαμε δίκιο. Τα πήγαμε πολύ καλά."

Δείτε πώς φτιάξαμε το e-shop μόδας Forel.gr και πώς σχολιάζει τη συνεργασία ο Μάκης Χατζούλας.

Δείτε το video