Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Ξέρεις όλους τους ανταγωνιστές σου;

Visibility

Αν ρωτήσεις τον μέσο ιδιοκτήτη ιστοσελίδας, θα σου πει ότι γνωρίζει τους ανταγωνιστές του και πιθανότατα μπορεί εύκολα να ονομάσει μερικούς από αυτούς. Αν από την άλλη, τον ρωτήσεις αν ξέρει ΟΛΟΥΣ τους ανταγωνιστές του και αν βρίσκει ΑΜΕΣΑ νέους ανταγωνιστές που αναδεικνύονται, θα σου απαντήσει ότι αυτό είναι ανθρωπίνως αδύνατο. Η δυσκολία γίνεται σαφής αν σκεφτείς τα δύο πράγματα που χρειάζεσαι για να βρεις τους ανταγωνιστές σου:

ΠΟΛΛΑ, ΠΟΙΟΤΙΚΑ δεδομένα και σωστό ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ ΑΝΑΛΥΣΗΣ

Μετά από 3 χρόνια συνεχούς παρακολούθησης περισσότερων από 130 χιλιάδων λέξεων-κλειδιών στο google.gr, ο όγκος των διαθέσιμων δεδομένων δεν αποτέλεσε πρόβλημα για εμάς στο Visibility. Έχοντας λύσει προ πολλού το πρόβλημα της αποτελεσματικής εξαγωγής και αποθήκευσης των δεδομένων των αναζητήσεων, έχουμε στη διάθεσή μας πάνω από 700 εκατομμύρια αποτελέσματα προς αξιοποίηση. Το πραγματικό πρόβλημα ήταν η χρήση των δεδομένων για τη λύση του συγκεκριμένου προβλήματος:

Ποια από τα δεδομένα έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε; Πώς συνδέονται τα αποτελέσματα μεταξύ τους; Πώς μπορείς από αυτά να βρεις τους ανταγωνιστές ενός domain; Aφού τους βρεις, πώς κατατάσσονται -ποιος είναι ο "μεγαλύτερος" ανταγωνιστής; Και πώς πρέπει να δώσεις τα αποτελέσματα στον χρήστη ώστε να του είναι χρήσιμα;

Αναλύοντας το πρόβλημα, σχεδιάζοντας διαφορετικές εκδόσεις του αλγορίθμου και δοκιμάζοντάς τες, καταλήξαμε στα εξής συμπεράσματα:

1. Ανταγωνιστής είναι αυτός που παίρνει το κλικ που θα μπορούσα να πάρω εγώ

Οποιαδήποτε σελίδα φαίνεται σε αναζητήσεις όπου φαίνεται και το δικό μου site αποτελεί κίνδυνο για το site μου, αφού μπορεί να μου κλέψει κλικ.

2. Το μέγεθος (δεν είναι το μόνο που) μετράει

Το πλήθος των αναζητήσεων για τις οποίες 2 site φαίνονται μαζί στο Google δεν αρκεί για να χαρακτηριστούν ως ανταγωνιστές. Όταν ο αριθμός αυτός είναι πολύ μικρός σε σχέση με το συνολικό πλήθος των λέξεων για τις οποίες φαίνονται τα 2 site, χάνει την αξία του, αφού τα site είναι, τελικά, ανόμοια.

3. Ο ανταγωνισμός πρέπει να είναι δυναμικός ως προς τον χρόνο

Καθημερινά, site ανεβαίνουν, πέφτουν, εμφανίζονται, εξαφανίζονται. Για να έχει πραγματικό νόημα μία ανάλυση ανταγωνισμού πρέπει να είναι ευαίσθητη στον χρόνο, να αντικατοπτρίζει για κάθε χρονική στιγμή τον ανταγωνισμό εκείνης της στιγμής.

4. Σχετικό ranking

Έστω ότι καταλήξαμε στο ποιοι είναι οι ανταγωνιστές ενός site. Και τώρα; Πώς αποφασίζουμε ποιοι είναι οι πιο ανταγωνιστικοί εξ' αυτών; Είναι πάντα οι "δυνατότεροι", αυτοί με το μεγαλύτερο Visibility Ranking; Όχι, αφού η δύναμή τους μπορεί να προέρχεται από λέξεις-κλειδιά για τις οποίες δεν ενδιαφερόμαστε. Αν, όμως, περιορίσουμε τον υπολογισμό του ranking στις λέξεις-κλειδιά που εμφανίζεται το site, τότε μπορούμε να έχουμε ένα πολύ καλό μέτρο της ανταγωνιστικότητας.

5. Εποπτεία

Όσο καλός και να είναι, εντέλει, ο αλγόριθμος, δεν παύει να απευθύνεται σε ανθρώπους, που πολλές φορές είναι προκατειλημμένοι και αρνούνται να τη δεχτούν εύκολα. Για αυτό είναι σημαντικό η πληροφορία που εξάγουμε να μπορεί να παρουσιαστεί με σωστό τρόπο, ώστε να μπορεί να γίνει εύκολα κατανοητή από τον τελικό αποδέκτη.

Συνδυάζοντας τα παραπάνω και μετά από πολλούς πειραματισμούς και βελτιώσεις, καταλήξαμε στο σημερινό αποτέλεσμα. Αναλύοντας τα αποτελέσματα των αναζητήσεων εντοπίζουμε τους ανταγωνιστές της σελίδας σας και σας τους παρουσιάζουμε στην καρτέλα "Ανταγωνισμός" του visibility report. Το Visibility πλέον κάνει για εσάς την ανάλυση και σας δίνει έτοιμη την αναφορά του ανταγωνισμού σας, με μία ματιά!

Οπότε η απάντηση είναι σαφής:

Ξέρεις ΠΑΝΤΑ τους ανταγωνιστές σου; Ναι, αν χρησιμοποιείς το visibility.gr.

Σχόλια

Evangelos Rossetos
Well done guys! Keep up your great work.

Προσθήκη νέου σχολίου