Προκαθορισμένες ρυθμίσεις στο Google Ads που σας κοστίζουν χρήματα (και πώς να τις αλλάξετε)

Προκαθορισμένες ρυθμίσεις στο Google Ads που σας κοστίζουν χρήματα (και πώς να τις αλλάξετε)

Το Google Ads μετά από πολλά χρόνια λειτουργίας συνεχίζει να είναι ένα από τα βασικά εργαλεία για την προώθηση ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων. Αν και από τα πιο αποτελεσματικά μέσα προώθησης, με τις λάθος ρυθμίσεις μπορεί εύκολα να γίνει κοστοβόρο αδειάζοντας τον τραπεζικό σας λογαριασμό χωρίς να φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Στην περίπτωση που τρέχετε καμπάνιες στο Google Ads χωρίς να έχετε μεγάλη εμπειρία είναι πολύ εύκολο να χάσετε χρήματα όχι μόνο από δομικά λάθη στην κατασκευή των καμπανιών σας αλλά και από τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις της πλατφόρμας που υπάρχουν εκεί “για το καλό σας”.

Ας δούμε ποιες είναι αυτές οι προεπιλεγμένες ρυθμίσεις που βρήκαμε με την ομάδα μας στη Netstudio και να τις καταγράψουμε μία προς μία.

#1 Search Network with Display Select

Η προεπιλεγμένη ρύθμιση που προτείνει το Google Ads στη δημιουργία μίας καμπάνιας αναζήτησης είναι η ταυτόχρονη ενεργοποίησή της στο δίκτυο εμφάνισης (Display Network). Η Google προτείνει αυτή τη ρύθμιση ως ευκαιρία για να αποκτήσετε περισσότερους πελάτες. Στην πραγματικότητα όμως, αν διαχειριστούμε ξεχωριστά τις καμπάνιες αναζήτησης από τις καμπάνιες εμφάνισης μπορούμε να πετύχουμε πιο σωστά δομημένες διαφημίσεις που με προσεκτικό έλεγχο κόστους ανά κλικ μπορούν να είναι πολύ αποτελεσματικότερες με αρκετά χαμηλότερο budget.
 

#2 Advanced Location Settings

Στην περίπτωση που θέλετε να στοχεύσετε σε χρήστες που βρίσκονται σε συγκεκριμένες περιοχές, πρέπει να επιλέξετε την δεύτερη επιλογή που σας δίνεται και όχι την προτεινόμενη. 

Αν είναι σημαντικό για την επιχείρησή σας να προσελκύσετε κόσμο από συγκεκριμένα γεωγραφικά διαμερίσματα, μην αφήσετε την Google να αποφασίσει για εσάς και να προβάλλει διαφημίσεις στους χρήστες που πιστεύει ότι έχουν δείξει ενδιαφέρον για την περιοχή που στοχεύετε. 

Στην περίπτωση που θέλετε να παρουσιάσετε τις διαφημίσεις σας σε χρήστες που ενώ δεν βρίσκονται στις περιοχές που στοχεύετε, ψάχνουν για τις υπηρεσίες που προσφέρετε, σας συμβουλεύω να δοκιμάσετε να φτιάξετε ξεχωριστές καμπάνιες αναζήτησης που να παίζουν σε όλη την χώρα αλλά στο keyword να συμπεριλάβετε την περιοχή που σας ενδιαφέρει.

Για παράδειγμα, σε ένα project μου έπρεπε να προωθήσω έναν οδοντίατρο στην Γλυφάδα, έφτιαξα μία γενική καμπάνια αναζήτησης που εμφανίζεται μόνο στην Γλυφάδα και μία ξεχωριστή καμπάνια με keyword που περιλαμβάνει τη λέξη Γλυφάδα πχ Οδοντίατρος Γλυφάδα, με γεωγραφική στόχευση σε όλη την Ελλάδα.


#3 Search Network Include Search Partners

Είναι μία από τις ρυθμίσεις που χρειάζεται συχνή παρακολούθηση στο Google Analytics ώστε να μπορείτε να ελέγχετε ξεχωριστά το budget που διατίθεται προς τους συνεργάτες της Google.

Είναι σχετικά σπάνιο σε καμπάνιες με στόχευση την Ελλάδα να ξοδεύει μεγάλο budget προς Google Search Partners αλλά δεν είναι απίθανο. Αν δεν έχετε την εμπειρία να παρακολουθείτε την αποτελεσματικότητα των καμπανιών σας βάσει κόστους, πρέπει να την απενεργοποιείτε.

#4 Στρατηγικές Smart Bidding

Αν και δεν είναι προεπιλεγμένη ρύθμιση, η Google δεν χάνει την ευκαιρία να προτείνει τις στρατηγικές της για έξυπνο και αυτοματοποιημένο bidding. Όταν πρωτοεμφανίστηκαν είχαν εξαιρετικά αποτελέσματα, έφερναν πωλήσεις με χαμηλό κόστος πλέον όμως έχει μειωθεί πολύ η αποτελεσματικότητά τους και πρέπει να είστε προετοιμασμένοι ότι στην περίπτωση που δοκιμάσετε αυτές τις μεθόδους bidding μπορεί να χάσετε χρήματα.

Στην περίπτωση που έχετε αποφασίσει να δοκιμάσετε τις αυτοματοποιημένες στρατηγικές smart bidding, κάντε το σε καμπάνιες που τρέχουν τουλάχιστον ένα μήνα με manual cpc. Προτείνω να ξεκινήσετε μόνο αφού έχετε τρέξει πείραμα στην καμπάνια που θέλετε να κάνετε την αλλαγή. Η δημιουργία πειράματος είναι λειτουργία του Google Ads που δίνει την δυνατότητα με ενιαίο budget οι μισοί χρήστες να βλέπουν την υφιστάμενη καμπάνια και οι άλλοι μισοί την καμπάνια που έχετε κάνει βελτιστοποιήσεις. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε να μειώσετε τον κίνδυνο της μείωσης των click από μία πιθανή μεγάλη αύξηση τους κόστους click.

 

#5 Mobile Bid Adjustment


Στην περίπτωση που η ιστοσελίδα σας δεν είναι φιλική σε κινητά ή δεν φέρνει πωλήσεις από χρήστες που μπαίνουν από κινητό τους τηλέφωνο προσαρμόστε το budget σας ανά συσκευή.
Από το αριστερό menu στο Google Ads επιλέξτε “Συσκευές” (Devices) και προσαρμόστε το budget βάσει της αποτελεσματικότητας της κάθε κατηγορίας συσκευών.

#6 Ρυθμίσεις Google Display Network

Για πολλά χρόνια οι καμπάνιες Display και ειδικότερα οι καμπάνιες Dynamic Remarketing πήγαιναν με τις default ρυθμίσεις πολύ καλά, φέρνοντας πωλήσεις με πολύ χαμηλό συνολικό κόστος. Από τη στιγμή όμως που τα κινητά τηλέφωνα φτάνουν στα χέρια παιδιών, με το account των γονιών τους και ενώ στις ρυθμίσεις φαίνεται ότι πρόκειται για άντρα 40 ετών στην πραγματικότητα την διαφήμισή σας μπορεί να την πατάει ένα παιδί 5 ετών που απλά παίζει και στο ενδιάμεσο βγήκε ένα banner διαφήμισης, η αποτελεσματικότητα δεν είναι πλέον ίδια.

Πριν μερικούς μήνες, μέσα από τη διαχείριση του Google Ads είχαμε τη δυνατότητα να απενεργοποιήσουμε την εμφάνιση των διαφημίσεων μέσα σε εφαρμογές και παιχνίδια. Για να καταλήξω ότι ειδικά οι εμφανίσεις διαφημίσεων δεν φέρνουν πωλήσεις, έκανα εις βάθους έλεγχο σε 30 account με διαφορετικό αντικείμενο το καθένα. Πλέον για κάθε καμπάνια Display πηγαίνω στις ρυθμίσεις και απενεργοποιώ την εμφάνιση σε παιχνίδια.

 

Συμπληρωματικά κατά τη διάρκεια που τρέχουν οι καμπάνιες Display μπαίνω στα Placements -> Where Ads Showed και χειροκίνητα αφαιρώ τις εφαρμογές σε κινητά και ο,τι υπάρχει με target group τα παιδιά, μωρά, αγόρια και κορίτσια.

#7 Ρυθμίσεις Remarketing & Dynamic Remarketing

Λίγους μήνες πριν γνωρίζαμε ότι οι καμπάνιες remarketing & dynamic remarketing εμφανίζονταν μόνο στους χρήστες που έχουν επισκεφτεί την ιστοσελίδα ή το ηλεκτρονικό κατάστημα που προωθούμε. Αν θέλαμε να φέρουμε περισσότερους χρήστες, ο σωστός τρόπος ήταν να φτιάξουμε μία νέα κατηγορία διαφημίσεων (Adgroup) με target audience την επιλογή που μας δίνει για similar audience, δηλαδή, κοινό που μοιάζει με τους χρήστες που έχουμε στη λίστα remarketing.

Πρόσφατα στη δημιουργία νέας καμπάνιας remarketing & dynamic remarketing εμφανίστηκε μία νέα προεπιλεγμένη ρύθμιση που είναι δύσκολο να την προσέξει κάποιος.

 

Αν πατήσετε το βελάκι για να ανοίξει το tab θα δείτε ότι by default η Google μεγαλώνει το κοινό που στοχεύουμε εμφανίζοντας τις διαφημίσεις σε χρήστες εκτός της λίστας remarketing.

 

Αυτές τις ρυθμίσεις, για την καλύτερη διαχείριση της αποτελεσματικότητας αλλά και των χρημάτων που ξοδεύονται τις απενεργοποιώ.

Συμπέρασμα

Η πλατφόρμα του Google Ads έχει φτιαχτεί με τέτοιο τρόπο ώστε να φαίνεται πολύ εύκολη στη χρήση ακόμα και σε χρήστες που τη χρησιμοποιούν για πρώτη φορά. Στην πραγματικότητα όμως έχει κρυμμένες τόσες πολλές ρυθμίσεις που μπορεί ακόμα και έμπειρους χρήστες να τους αποπροσανατολίσει με αποτέλεσμα να χαθούν χιλιάδες ευρώ που δεν θα φέρουν το αναμενόμενο κέρδος. Ο μόνος τρόπος για να μπορείτε να διαχειριστείτε σωστά το κάθε ευρώ διαφήμισης είναι να διαβάζετε διαρκώς για όλες νέες λειτουργίες του Google Ads και ο,τι καινούριο θέλετε να δοκιμάσετε να φτιάχνετε ένα νέο πείραμα ώστε να μειώνεται το ρίσκο σας.

Η ομάδα Digital Marketing της Netstudio είναι εκπαιδευμένη να δημιουργεί και να διαχειρίζεται διαφημιστικές καμπάνιες που φέρνουν αποτέλεσμα. Αν έχετε καμπάνιες στο Google Ads που δεν φέρνουν αποτέλεσμα, πριν πάρετε την απόφαση να κλείσετε το account σας, επικοινωνήστε μαζί μας!

Δημήτρης

Γράφει ο Δημήτρης

Digital Strategist

Δημοσιεύθηκε την 03.12.2019

Σχολιάστε το άρθρο