Τους τελευταίους τρεις μήνες έχω μιλήσει με 38 ανθρώπους που θέλανε να βρουν συνεργάτη για την προώθηση της ιστοσελίδας τους. 15 από αυτούς μου περιέγραψαν τη δική τους ιστορία για το πώς επέλεξαν λάθος συνεργάτη με αποτέλεσμα να χάσουν χρόνο και χιλιάδες ευρώ χωρίς να πετύχουν τους στόχους τους.
Το ποσοστό αποτυχίας και απογοητευμένων πελατών στην αγορά του digital marketing αποδεικνύεται πολύ υψηλό. Το ρίσκο μπορεί να μην είναι τόσο μεγάλο όσο στην επιλογή κατασκευαστή ιστοσελίδας, αλλά δεν είναι αμελητέο, καθώς λάθος επιλογή, ειδικά σε καμπάνιες με υψηλό μηνιαίο budget, σημαίνει χαμένα χρήματα και χαμένες πωλήσεις. Μόλις ολοκληρώσετε την ανάγνωση του άρθρου θα γνωρίζετε πώς να αξιολογήσετε σωστά ένα digital marketing agency πριν προχωρήσετε σε συνεργασία.
Αρκεί να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:
1. Καταγράψτε τις μέχρι τώρα προωθητικές ενέργειες
Πριν ξεκινήσετε την αναζήτηση για το επόμενο digital marketing agency που θα συνεργαστείτε, καταγράψτε τις προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιήσατε και το αποτέλεσμα τους. Προετοιμάστε ερωτήσεις προς τα agency που θα επικοινωνήσετε σχετικά με το πώς θα μπορούσατε να πετύχετε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Αυτή η προετοιμασία θα κάνει την συνάντησή σας με τον υποψήφιο νέο συνεργάτη σας πολύ πιο αποδοτική.
2. Κάντε έρευνα και φτιάξτε μία λίστα με τις επιχειρήσεις που θα επικοινωνήσετε
Αφιερώστε λίγες ώρες για έρευνα στην Google. Ψάξτε στοχευμένους όρους αναζήτησης όπως “προώθηση στο google ads”, “προώθηση στα social media”, “προώθηση ιστοσελίδων” ή “προώθηση eshop”. Μην εστιάσετε μόνο στις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων. Σκοπός είναι να φτιάξετε μία λίστα με τις εταιρείες που σας φαίνονται αξιόπιστες.
Σε κάθε ιστοσελίδα που θα επισκεφθείτε αφού διαβάσετε την ανάλυση της υπηρεσίας που ψάξατε, πηγαίνετε στο About us για να σιγουρευτείτε ότι υπάρχει ομάδα να σας υποστηρίξει.
3. Ψάξτε για σχόλια (site/google/social media)
Τα σχόλια πελατών είναι το φίλτρο που θα μικρύνει τη λίστα σας. Ψάξτε για σχόλια στο site, στα social media και στην Google, καλέστε κάποιους από τους πελάτες τους. Αν βρείτε σχόλια υπαλλήλων ακόμα καλύτερα! Όταν οι άνθρωποι είναι ευχαριστημένοι γίνονται πιο αποδοτικοί και δύσκολα παραιτούνται.
4. Επικοινωνήστε με τα Agency που έχετε κάνει shortlist
Ξεκινήστε την επικοινωνία με τις ερωτήσεις που προετοιμάσατε. Φροντίστε να λύσετε όλες τις απορίες και για ο,τι δεν καταλαβαίνετε να ζητάτε διευκρινίσεις. Μετά το τέλος της κουβέντας δεν θα πρέπει να υπάρχουν “θολά σημεία”. Δώστε ιδιαίτερη βαρύτητα στην ευθύτητα και την ειλικρίνεια του συνομιλητή σας. Θέλετε συνεργάτες που θα επιλέξετε να σας λένε την αλήθεια και θα τους καταλαβαίνετε και θα σας καταλαβαίνουν όταν συζητάτε.
5. Ζητήστε να μιλήσετε με κάποιον expert
Ζητήστε να δει τις καμπάνιες σας και περιγράψτε του όλες τις ενέργειες που έχετε κάνει. Εφόσον γίνει η ανάλυση των προωθητικών ενεργειών, ζητήστε την άποψή του και ποιο θα ήταν το δικό του πλάνο ενεργειών. Στην περίπτωση που νιώθετε σχεδόν έτοιμοι να ξεκινήσετε συνεργασία με το συγκεκριμένο agency, μη βιαστείτε να δώσετε τα χέρια. Υπάρχουν 3 τελευταίες κρίσιμες ερωτήσεις - παγίδα που πρέπει να κάνετε!
Ερώτηση 1: “Τι αύξηση πωλήσεων θα έχω;” ή “Μπορείτε να μου υποσχεθείτε την αύξηση πωλήσεων;”. Το digital marketing δεν είναι πωλήσεις. Αποτέλεσμα του digital marketing είναι οι πωλήσεις, αλλά κανένας ειλικρινής επαγγελματίας δεν μπορεί να υποσχεθεί ούτε την αύξηση των πωλήσεων, ούτε πόσο μεγάλη θα είναι αυτή η αύξηση. Αν ο συνομιλητής σας είναι έμπειρος, μπορεί να κάνει μία εκτίμηση βάσει των project που έχει τρέξει, αλλά αυτό δεν τον καθιστά ικανό να μπορεί να υποσχεθεί νούμερα.
Ερώτηση 2: “Αν διακόψουμε τη συνεργασία, θα μπορέσουμε να πάρουμε τις διαφημίσεις μας και να συνεχίσουμε ή ξεκινάμε από την αρχή;”. Αν ισχύει κάποιος τέτοιος όρος συνεργασίας καλό είναι να το γνωρίζετε από την αρχή.
Ερώτηση 3: “Εφόσον συνεργαστούμε, θα μπορώ να επικοινωνώ απευθείας με την ομάδα που έχει αναλάβει τις καμπάνιες μου;” Η αμεσότητα στην επικοινωνία λύνει χέρια γιατί όλα γίνονται πιο γρήγορα και το μήνυμά σας μπορεί να περάσει άμεσα σε αυτούς που υλοποιούν τις καμπάνιες σας.
6. Ζητήστε γραπτή προσφορά
Για να είστε απόλυτα κατοχυρωμένοι αλλά και για να μπορέσετε να συγκρίνετε τις προσφερόμενες υπηρεσίες, ζητήστε την γραπτή προσφορά του κάθε agency. Επίσης θα πρέπει να αναφέρονται και οι λεπτομέρειες που συζητήσατε. Αν λάβετε άμεσα την προσφορά ή την ημέρα που σας υποσχέθηκαν ότι θα σας τη στείλουν, είναι ένα μικρό δείγμα ότι οι άνθρωποι του agency που μιλήσατε είναι συνεπείς.
Και ένα Tip: Το τεστ της μπύρας
Το πιο απλό τεστ για να καταλάβετε αν υπάρχει χημεία σε αυτή τη συνεργασία. Ρωτήστε τον εαυτό σας αν με τον άνθρωπο που μιλήσατε θα μπορούσατε μετά από μία κουραστική μέρα να βγείτε για μία μπύρα. Από την δική μου προοπτική, οι πιο σημαντικοί παράγοντες στην επιλογή οποιουδήποτε συνεργάτη είναι 1) να μπορεί να κάνει σωστά τη δουλειά του και 2) να σας αρέσει να συνεργάζεστε μαζί του. Στο τέλος αυτό έχει σημασία!
Πάρτε τη σωστή απόφαση
Τώρα που μάθατε όλα τα μυστικά για το πώς θα επιλέξετε τους μελλοντικούς σας συνεργάτες, είναι στο χέρι σας να κάνετε την σωστή επιλογή. Θα χαρούμε αν και η Netstudio είναι μέσα στους υποψήφιους συνεργάτες σας. Ζητήστε και από μας μια προσφορά.