Η σημασία της σωστά δομημένης καμπάνιας Google Adwords

Όλοι όσοι έχουμε ασχοληθεί έστω και λίγο με τα πρώτα στάδια κατασκευής μιας καμπάνιας στο Google AdWords (από ερασιτεχνικό ως και επαγγελματικό επίπεδο), θα έχουμε φτάσει κάποια στιγμή στο σημείο του να σκεφτούμε "Πόσες λέξεις-κλειδιά να βάλω, ποιες και με ποιο τρόπο;". Ένας τρόπος είναι να φτιάξουμε μια γενική Καμπάνια και μέσα σε αυτή να βάλουμε όσες λέξεις-κλειδιά μπορούμε να σκεφτούμε που σχετίζονται με το site μας και με τα προϊόντα-υπηρεσίες που παρέχει. Μπορεί αυτό να είναι το πιο απλό και εύκολο που μπορούμε να κάνουμε, δεν είναι το πιο αποδοτικό όμως, από πολλές απόψεις:

Καλύτερος Οικονομικός Έλεγχος

Έχοντας όλες τις λέξεις-κλειδιά σε μία καμπάνια, δεν έχουμε τη δυνατότητα να καθορίσουμε διαφορετικό ποσό που θα διαθέσουμε για κάθε ομάδα από αυτές. Αν για παράδειγμα έχουμε μόνο μια καμπάνια, την Καμπάνια1, και μέσα σε αυτήν έχουμε 10 λέξεις κλειδιά, την λέξη1, την λέξη2,…, λέξη10 και θέλουμε να δίνουμε 5 ευρώ ημερησίως, τότε αυτά τα χρήματα διατίθενται για το σύνολο των λέξεων. Αντίθετα, αν δομήσουμε την καμπάνια μας σε ομάδες λέξεων, μπορούμε να διαθέτουμε διαφορετικό ποσό χρημάτων για κάθε ομάδα λέξεων, ανάλογα με το πόσο θέλουμε να διαφημιστούμε σε κάθε μία από αυτές.

Καλύτερη Στόχευση

Κάτι το οποίο έχουμε παρατηρήσει σε πάρα πολλούς πελάτες είναι να έχουν μια καμπάνια η οποία περιέχει εκατοντάδες λέξεις-κλειδιά (οι περισσότερες διαφορετικές μεταξύ τους) και ένα ή δύο μόνο κείμενα διαφήμισης. Αυτό μειώνει κατά πολύ τη σχέση μεταξύ της λέξης κλειδιού και της διαφήμισης, καθώς όταν ο χρήστης κάνει μια αναζήτηση π.χ. με τη λέξη «εξωτερική θερμομόνωση» μπορεί να του εμφανιστεί μια διαφήμιση που θα αφορά πάγκους κουζίνας (γιατί π.χ. το site προσφέρει και υπηρεσίες εξωτερικής θερμομόνωσης αλλά και πάγκους κουζίνας) – κάτι το οποίο πιθανότατα να μην απασχολεί το χρήστη τη στιγμή της αναζήτησης. Οπότε θα υπάρξουν λιγότερες πιθανότητες να επιλέξει τη διαφήμισή μας και να μπει στο site. Αυτό σημαίνει μειωμένο Click Through Rate (CTR), άρα και υψηλότερο κόστος ανά κλικ.

Ευκολότερη διαχείριση

Έχοντας όλες τις λέξεις-κλειδιά σε μία καμπάνια, η διαχείριση και βελτιστοποίηση του λογαριασμού γίνεται ακόμα πιο δύσκολη, έως και αδύνατη σε κάποιες περιπτώσεις. Είναι τελείως διαφορετικό το να έχεις να διαχειριστείς μια καμπάνια με 500 ή και 1500 λέξεις-κλειδιά, οι περισσότερες διαφορετικές μεταξύ τους, από το να έχεις μια καμπάνια, σωστά δομημένη και χωρισμένη σε ενότητες ανάλογα με το κεντρικό θέμα της κάθε μίας από αυτές. Αυτοί είναι κάποιο βασικοί λόγοι για τους οποίους μια καμπάνια είναι πολύ σημαντικό να διαθέτει δομή και στρατηγική. Για να σας δώσω να καταλάβετε πόσο σημαντική έννοια είναι αυτής της σωστής δόμησης της AdWords καμπάνιας, ακολουθούν τα πραγματικά νούμερα από μια καμπάνια της οποίας αναλάβαμε πρόσφατα την βελτιστοποίησή της. Στον πίνακα συγκρίνουμε ίσα διαστήματα ημερομηνιών πριν και μετά την αναδόμηση της καμπάνιας:

Περίοδος 1/3/2011 - 25/4/2011: Clicks 8929, CTR 2,08%, Μέσο CPC 0,13€, Conversions: 4

Περίοδος 19/5/2011 - 12/7/2011: Clicks 9209, CTR 11,33%, Μέσο CPC 0,10€, Conversions: 27

Όπως φαίνεται από τον πίνακα, απλά και μόνο αναδομώντας την καμπάνια πετύχαμε πολύ υψηλότερο CTR, κάτι που οδήγησε και σε μειωμένο κόστος ανά κλικ, αλλά και σε εξαπλάσιο ποσοστό μετατροπής! Έτσι, ενώ πρώτα η κάθε επικοινωνία από υποψήφιο πελάτη (Cost / Conversion) κόστιζε 290€ (8929*0,13€/4), μετά την αναδόμηση, είχαμε τεράστια αύξηση επικοινωνιών και κόστος ανά υποψήφιο πελάτη 34,1€ (9209*0,10€/27)!. Σας προτρέπουμε λοιπόν να αναδομήσετε τις καμπάνιες σας AdWords στην παραπάνω λογική, καθώς αυτό μπορεί να κάνει μια αποτυχημένη καμπάνια επιτυχημένη. Φυσικά, ως AdWords Certified Partners, θα χαρούμε αν απεθυνθείτε σε εμάς για τη βελτιστοποίηση της καμπάνιας σας. Έχετε και εσείς ανάλογα παραδείγματα; Πώς δομείτε τις καμπάνιες σας; Χρησιμοποιήστε τον παρακάτω χώρο για τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας.

Γιάννης

Γράφει ο Γιάννης

CEO & Founder

Δημοσιεύθηκε την 08.08.2011

Σχολιάστε το άρθρο