6 βασικά KPI's που πρέπει να γνωρίζετε

image

Eίναι σε όλους γνωστό πως ότι δε μετράμε δε μπορούμε να το καταλάβουμε και συνεπώς δε μπορούμε να το διαχειριστούμε, να το αλλάξουμε ή να το βελτιώσουμε.

Αντίθετα, στο online marketing μπορούμε εύκολα να αντιληφθούμε την απόδοση μιας διαφημιστικής καμπάνιας ή την απήχηση της ιστοσελίδας μας μετρώντας σημαντικούς δείκτες που με αυτοματοποιημένο τρόπο εμφανίζονται στο διαχειριστικό πάνελ του μέσου που χρησιμοποιούμε.

Μετρώντας τακτικά τα 6 βασικότερα KPIs που θα δείτε παρακάτω, εξασφαλίζετε ποιοτική και ποσοτική ανάλυση του website σας, της επένδυσής σας ή των διαφημιστικών εξόδων που έχετε (πχ. pay-per-click advertising)

 

1. Conversion (μετατροπή)

Ξεκινώντας με τα Conversions αναφερόμαστε στον αριθμό των ενεργειών των επισκεπτών που ολοκληρώθηκαν στην ιστοσελίδα μας.  Οι επισκέπτες ολοκληρώνοντας μια ενέργεια μετατρέπονται σε χρήστες που έχουν μεγαλύτερη αξία για εμάς.

Οι μετατροπές αυτές μπορεί να είναι:

  • Αγορές ή Παραγγελίες

  • Συμπλήρωση μιας Φόρμας Επικοινωνίας

  • Εγγραφές στο Newsletter μας ή

  • Ε-books Downloads.

Έτσι, ορίζετε και μετράτε εσείς ποιες μετατροπές (conversions) έχουν τη μεγαλύτερη σημασία για την επιδίωξη των στόχων σας.

 

2. Conversion Rate (ποσοστό μετατροπής)

Το conversion rate δηλώνει κατ’επέκταση πόσοι τελικά από τους επισκέπτες μας κατέληξαν σε κάποια μετατροπή.

Conversion Rate = Μετατροπές/Επισκέπτες *100         

Για παράδειγμα, αν έχουμε 1640 επισκέπτες στο site μας εκ των οποίων προήλθαν 20 παραγγελίες, το Conversion Rate μας είναι 1,22%.

Κατά μέσο όρο τα e-commerce site πετυχαίνουν ένα conversion rate της τάξεως του 1%.

Παρακολουθώντας το δείκτη αυτό, εντοπίζετε γρήγορα αν η ιστοσελίδα σας αποδίδει και χρήσιμες μετατροπές ανάλογα με τους στόχους σας συμβαίνουν από τους επισκέπτες σας.

 

3. CTR (click-through rate, αναλογία κλικ/εμφανίσεων)

Ένας άλλος δείκτης που μας βοηθάει να ελέγξουμε την απόδοση και την αποτελεσματικότητα μας είναι το λεγόμενο CTR, δηλαδή πόσοι χρήστες από αύτους που είδαν το διαφημιστικό μας μήνυμα σε κάποια online προωθητική ενέργεια τελικά κατέληξαν να το κλικάρουν.

CTR = Clicks/ Εμφανίσεις *100

Με αυτό το δείκτη μπορείτε να καταλάβετε αν το προωθητικό σας μήνυμα έχει απήχηση στους χρήστες, αν το βρίσκουν χρήσιμο και σχετικό ώστε να το κλικάρουν και να επισκεφτούν την ιστοσελίδα σας.

 

4. Αverage CPC (avg cost per click/μέσο κόστος ανά click)

Στο online marketing μια μέθοδος χρέωσης των διαφημιστικών σας ενεργειών είναι αυτό που ονομάζουμε pay-per-click ή cost-per-click.

Ο δείκτης αυτός λοιπόν, δείχνει το μέσο ποσό που χρεωνόμαστε για ένα κλικ στη διαφήμιση μας και διαμορφώνεται αν διαιρέσουμε το συνολικό κόστος των clicks που λάβαμε με τον αριθμό τους.

Αvg. CPC = Συνολικό Κόστος/ Συνολικά Clicks

Αν για παράδειγμα μία διαφήμιση σας έχει μέσο κόστος ανά κλικ 0.30€ και μία άλλη 0.10€ το μέσο κόστος που θα έχετε ανά κλικ είναι 0.20€.

Βασική επιδίωξη όσον αφορά τη βελτιστοποίηση μιας καμπάνιας μας είναι η μείωση αυτού του δείκτη που συνεπάγεται τη μείωση της συνολικής δαπάνης.

Η επιτυχία εδώ λοιπόν, έγκειται στο συνδυασμό όσο το δυνατόν περισσότερων clicks με το ελάχιστο δυνατό κόστος.

 

5. CPA (cost per action/ κόστος απόκτησης)

Με απλά λόγια; Πόσο μας κοστίζει μια μετατροπή.

Το ΚPI αυτό προκύπτει αν διαιρέσουμε το συνολικό μας κόστος με τον αριθμό των μετατροπών.

Δηλαδή αν οι χρήστες μας πραγματοποίησαν 10 παραγγελίες ενώ εμείς είχαμε συνολικό κόστος 154€, το κόστος απόκτησης είναι CPA= 154/10=15€.

Άρα για να πετύχουμε 10 conversions χρειάστηκε να πληρώσουμε 154€.

 

6. CPM (cost per mille/ κόστος ανά 1000 εμφανίσεις)

Ένας άλλος τρόπος μέτρησης του κόστους που δαπανάμε σε online διαφήμιση είναι το κόστος ανά 1000 εμφανίσεις - το λεγόμενο CPM που μας χρεώνει κάθε 1000 φορές που εμφανίζονται οι διαφημίσεις μας.

Αυτή η μορφή κόστους ενδείκνυται όταν θέλουμε να πετύχουμε αναγνωρισιμότητα του brand μας και μας ενδιαφέρει πόσες φορές κυρίως κάποιος χρήστης web εκτέθηκε στο μήνυμα μας χωρίς να μας ενδιαφέρει απαραίτητα να κλικάρει τη διαφήμιση μας ή να επισκεφτεί την ιστοσελίδα μας.

Ξεκινήστε λοιπόν, αναλύοντας και παρακολουθώντας αυτά τα 6 metrics σε εβδομαδιαία βάση.  Εντοπίστε τι θα μπορούσατε να κάνετε για να βελτιώσετε την απόδοση σας και πάνω απ’όλα θέστε τους στόχους σας για να μπορείτε να καταλαβαίνετε πλέον αυτά που μετράτε.

 
Γιάννης

Γράφει ο Γιάννης

CEO & Founder

Δημοσιεύθηκε την 17.04.2015

Σχόλια
avatar

12/04/2020 - 01:13

ΚΥΡΙΑΚΗ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ

Ένα άρθρο γραμμένο, με σκοπό να γίνει κατανοητό στον αναγνώστη, να τον κατατοπίσει απόλυτα με βασικές έννοιες, έτσι ώστε να μην τον κουράσει και να του αποτυπωθούν αυτά ακριβώς που πρέπει να ξέρει.

Σχολιάστε το άρθρο