ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΡΩΝΤΑ

Τι δύσκολο που είναι να μιλάει ένας κειμενογράφος για τον εαυτό του! Σαν να πεις στον ξαγρυπνισμένο νταλικέρη να πάει την οικογένεια εκδρομή την Κυριακή.

Δεν μιλάμε καλύτερα για εσένα, έτσι να σπάει λίγο ο πάγος;

Ο ιδιοκτήτης μιας ιστοσελίδας ή όποιος έχει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα πρέπει να πείσει για να "πουλήσει" ή να πουλήσει κυριολεκτικά. Το διά ταύτα είναι στα λόγια, στο κείμενο, στο τι θα γράψεις για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που διαθέτεις, το ποιος είσαι και γιατί πρέπει να σε εμπιστευθούν. Το κομμάτι της κατασκευής του site σου το αναθέτεις σε μια επιτυχημένη εταιρεία (για να βρίσκεσαι τώρα εδώ, κάτι θα ξέρεις). Φυσικά, θα πληρώσεις κάποιο ποσό για τις σωστές υπηρεσίες σχεδιασμού, ανάπτυξης και προώθησης που θα σου προσφέρουν. Ενώ τα κείμενα μπορείς να τα έχεις από μέσα, από εσένα ή τους εσωτερικούς συνεργάτες σου.

Ποιος ξέρει καλύτερα από εσένα την επιχείρησή σου για να μιλήσει γι' αυτήν;

Πίστεψέ με, κανένας. Κανένας! Ούτε και ο καλύτερος κειμενογράφος διαδικτύου. Από μόνος του, όση έρευνα κι αν κάνει στο διαδίκτυο στον τομέα της επιχείρησής σου, δεν θα σου αποδώσει ποτέ το κείμενο που κάνει τους επισκέπτες του site σου να σταθούν να διαβάσουν τι στο καλό έχεις να τους προσφέρεις εσύ και όχι οποιοδήποτε άλλο online κατάστημα στο χώρο σου.

Πώς δουλεύει ο καλός κειμενογράφος διαδικτύου; (Με τη δοκιμασμένη γερμανική μέθοδο "Ve have vays to make you tok" = Έκουμε τγόπους να σε κάνουμε να μιλήσεις!)

Σε βάζει κάτω εσένα τον ιδιοκτήτη του e-shop και σε πατάει μέχρι να μαρτυρήσεις όλα όσα θέλουν να μάθουν στ’ αλήθεια οι επισκέπτες σου: ονόματα, διευθύνσεις, τηλέφωνα… Όχι αυτά που ήδη έχεις δώσει από μόνος σου. Τα άλλα, που σου φαίνονται ασήμαντα, επειδή τα ξέρεις εσύ και θεωρείς δεδομένο ότι τα γνωρίζουν και οι πιθανοί πελάτες σου.

Kαι δεν βασανίζεσαι και μόνος σου για να αναγκάσεις τον εαυτό σου να τα πει όλα; Γιατί να πληρώσεις κάποιον γι’ αυτό;

Τεστ Πολλαπλών Επιλογών:

  • Έχεις μαζοχιστικές τάσεις, αλλά δεν είσαι και αυτομαζοχιστής.
  • Δεν έχεις πραγματικά το χρόνο ν’ ασχοληθείς όσο χρειάζεται για να γράψεις ένα κείμενο που θα σου φέρει επισκέπτες και πελάτες.
  • Έχεις γνώσεις στον τομέα σου, αλλά δεν είσαι επαγγελματίας κειμενογράφος.
  • Ως επιχειρηματίας, έχεις μάθει να κερδίζεις αναθέτοντας την επίτευξη των στόχων σου σε ειδικούς.
  • Όλα τα παραπάνω

Υποτεθίστω λοιπόν (καλά, υπάρχουν ακόμα τέτοιες λέξεις;) ότι αποφασίζεις να πετάξεις το μπαλάκι της κειμενογραφίας για το site σου σε ειδικό κειμενογράφο διαδικτύου.

Θα το κάνεις για να βοηθηθείς στην οργανική θέση (SEO) ή για τον τελικό σου στόχο (αύξηση επισκεψιμότητας / συμπληρωμένες φόρμες επικοινωνίας και παραγγελίες);

Εννοείται ότι υπολογίζεις στο δεύτερο. Οπότε σ' ενδιαφέρει, σ' αυτό το σημείο, να δεις αν έχει όντως τα προσόντα ο/η κειμενογράφος.

Ποτέ δεν θα τα βρεις όλα. Στην περίπτωσή μου υπάρχουν μόνο τα εξής:

  • Κειμενογράφος Διαδικτύου από το 2009 στη Netstudio
  • Διαφημιστική κειμενογράφος στη Leo Burnett, 9 χρόνια (από το 2001) και διαφήμιση ανελλιπώς μέχρι σήμερα
  • Δημοσιογράφος, Μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου
  • Bachelor's in Business Administration, με Ειδίκευση στο Marketing, Deree
  • Μετάφραση 33 βιβλίων στους μεγαλύτερους εκδοτικούς οίκους της χώρας μας
  • Συγγραφή δύο βιβλίων και συμμετοχή σε άλλα
  • Master's in Art History and Theory, University of Essex, UK
  • Eπαγγελματική άδεια διδασκαλίας Αγγλικών σε φροντιστήριο

Έλεος, φτάνει. Αν χρειαζόταν να διαβάσεις ΕΝΑ πράγμα για μένα είναι το εξής:

Στα δεκαπέντε, άκουσα: «Ευτυχία είναι να σε πληρώνουν για να κάνεις αυτό που σ' αρέσει» και σκέφτηκα: Ωραία, θέλω να με πληρώνουν για να γράφω.